کد خبر: ۱۳۱۳۰

حکیم مهر - سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان البرز گفت: با شروع طرح واکسیناسیون آبله در روستاهای زیر پوشش این شهرستان، تعداد 24 هزار و 434 رأس گوسفند واکسینه شده‌اند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، علی آقاجان‌نیا معلم اظهار داشت: با شروع طرح واکسیناسیون آبله در روستاهای زیر پوشش شهرستان البرز تعداد 24 هزار و 434 رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله و همچنین تعداد 80 رأس گوساله علیه بیماری تب مالت و 25 قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شده‌اند.

وی افزود: طی اردیبهشت ماه سال جاری کارشناسان این شبکه برای بررسی و مراقبت بیماری تب برفکی از 12 واحد روستایی و یک واحد صنعتی بازدید به عمل آورده‌اند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان البرز ادامه داد: موردی در خصوص وقوع بیماری تب برفکی گزارش نشده است و در دو واحد گاوداری صنعتی به تعداد 206 رأس خونگیری از گاو و تعداد 263 رأس گاو برای بررسی وجود بیماری سل تست شدند.

وی بیان کرد: طی اردیبهشت ماه کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان از تعداد 170 واحد قصابی و مرغ‌فروشی، سه مرکز جمع‌آوری شیر و یک کارخانه فرآوری شیر و خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی که مجموعاً 646 تعداد بود، مورد بازدید قرار دادند.

این مسئول اضافه کرد: در این بازدیدها 50 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی از جمله گوشت قرمز، مرغ و ماهی و آلایش خوراکی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم‌سازی شده است.

 

نظر شما
ادامه