کد خبر: ۱۳۱۴

حکیم مهر -  روزنامه اینترنتی روسی نیزاویسیمایا گازیه تا در مقاله ای به قلم ولادیمیر اسکاسیرف با اشاره به اینکه تصویب قانون منع بد رفتاری با حیوانات می تواند موجب تغییرات عمده ای در هنر اشپزی بی نهایت متنوع و ظریف چین شود چنین می نویسد: از این پس رستورانهایی که در انها از گوشت سگ و گربه برای تهیه غذا استفاده شود بدون هیچ ترحمی جریمه خواهند شد و جریمه شامل کسانی که این غذاها را مصرف کنند هم می شود و انها یا باید پنج هزار یوان بپردازند یا پانزده روز را در حبس سپری کنند. شرکتهایی هم که گوشت این حیوانات را بفروشند بین ده تا پانصد هزار یوان جریمه خواهند شد.
نویسنده روزنامه با یادآوری این که اشپزی هیچ کشوری در جهان از لحاظ تنوع با اشپزی چینی قابل مقایسه نیست می افزاید:‌ سنت اشپزی در چین طی هزاران سال شکل گرفته و غذاهایی مانند سوپ لاک پشت، گوشتهای دارای طعم ماهی و یا مار سرخ شده و صدها غذای دیگر از حد و مرز نداشتن خلاقیت اشپزهای چینی حکایت دارند.
خلاصه این که صحبت بر سر غذاهای معمولی نیست و اشپزی این کشور بر سلیقه مردم بنا شده است. البته همه این غذاها به ذائقه اروپاییها خوش نمی ایند.
درمورد غذاهای چینی باورهای جالبی وجود دارد. مثلا گوشت سگ غذایی است که مورد علاقه امپراطورها بوده و بویژه در مناطق شمال شرقی چین که زمستان ان دست کمی از زمستان روسیه ندارد مصرف می شود.
مردم معتقدند این گوشت گرمای بدن را افزایش می دهد .
اما گوشت گربه به اندازه گوشت سگ طرفدار ندارد. برخی ها عقیده دارند هرکس گوشت گربه بخورد حیوان به هنگام شب باز می گردد و از وی انتقام می گیرد.
با این وجود غذای معروف «جنگ اژدها با ببر» از گوشت گربه و مار تهیه می شود.
خلاصه این که اجرای قانون جدید که قرار است در ماه اوریل در اختیار پارلمان ‌قرار گیرد چندان برای مقامات چین راحت نخواهد بود.

 

نظر شما
ادامه