کد خبر: ۱۳۱۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - از حدود 10 سال پیش در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان بیجار منطقه ای به مساحت 40 هکتار برای حفظ، نگهداری و پرورش حیوانات وحشی در حال انقراض و نیارمند حمایت، توسط اداره حفاظت محیط زیست بیجار محصور شده است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، این منطقه که از دیرباز محل زندگی وحوش بوده است، با آب و هوای معتدل و دارای پوشش گیاهی مناسب توانسته است اهداف مورد نظر را برآورد نماید.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار گفت: هم اکنون 63 گونه جانوری شامل 11 گونه پستاندار، 11 گونه خزنده، 41 گونه پرنده و 137 گونه گیاهی در این سایت حفظ و نگهداری و حتی پرورش می یابند. پارسافرد با اشاره به انواع وحوش تحت حفاظت در این سایت اضافه کرد : در چند سال اخیر با توجه به امنیت ایجاد شده و زحمات شبانه روزی مأموران این اداره به دلیل زاد و ولد وحوش تحت حفاظت، 15 رأس نیز به جمعیت وحوش سایت اضافه شده است.
وی تخریب زیستگاه، شکار بی رویه، کمبود علوفه و تبدیل مرتع به زمین های زراعی توسط مردم را از جمله مشکلات این سایت عنوان کرد و گفت: عدم وجود جاده مناسب قابل دسترسی برای تردد مأموران بویژه در زمستان برای تعلیف، کمبود آب، نداشتن ابنیه برای استقرار و زندگی مأموران و نبود برق از دیگر مشکلات این سایت است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد امین حق بیدار
|
-
|
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
0
0
با سلام و خسته نباشید
بنده به عنوان همیار محیط زیست شهرستان بیجار و کارشناس دامپزشکی باید به عرض برسونم که این سایت ذکر شده در 17 کیلومتری شهرستان بیجار و در جاده بیجار به تکاب قرار دارد. لطفا کیلومتر ذکر شده برای محل سایت را تصحیح بفرمایید. با تشکر
نظر شما
ادامه