کد خبر: ۱۳۲۰

حکیم مهر -  انجمن ملی تکنسین های دامپزشکی آمریکا با توجه به بررسیهای انجام شده و نیاز به ارتقای دانش این دسته اقدام به راه اندازی آکادمی ویژه تکنسین های دامپزشکی برای آموزش جراحی نموده است.

در این آکادمی علاوه بر آشنایی عمیق با اصول جراحی بافت نرم و ارتوپدی مواردی چون آناتومی و فیزیولوژی ، مراقبت های بعد از عمل ، مدیریت زخم و غیره هم آموزش داده می شود.

این انجمن تکنسین های دامپزشکی را دارای نقشی عمده و کلیدی در مراقبت های قبل و بعد از جراحی دانسته و این آکادمی را گام مؤثری برای ارتقای دانش این دسته عنوان کرده است.

این در حالی است که در کشور ما کاردانان دامپزشکی تحت عنوان (سایر رده های دامپزشکی) شناخته شده و در بهترین حالت از آنها به عنوان مسئول تزریقات معمولاً استفاده می شود.

در اقدامی شایسته در دوره فعلی شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی و با حمایت رئیس این سازمان کمیته ویژه ای با نام سایر رده های دامپزشکی شکل گرفت اما در حالی که در ابتدا مسیر خوبی را می پیمود به تدریج به سکوتی عمیق فرورفت و نتوانست عنوان (ویژه) را معنا کند.

انتظار می رود مسئولین امر نسبت به نقش مهم سایر رده های دامپزشکی در بهداشت دام و بهداشت عمومی جامعه اهتمام بیشتری نموده و این گروه را از حاشیه به متن آورده و در جای خود ( و نه بجای دکتر دامپزشک) به نقش مهم آنان بپردازند.

 

نظر شما
ادامه