کد خبر: ۱۳۲۰۳

حکیم مهر - افزایش تولید و سرانه مصرف شیر در ایران و توسعه صنعت دامپروری و مهاجرت معکوس روستائیان در گرو تاسیس خانه شیر در ایران است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرنوش امجدی دبیر فدراسیون بین المللی شیر ایران گفت: در بیشتر کشورها تولید کنندگان، کارخانه داران و نمایندگان بازار تشکلی به نام خانه شیر ایجاد و نماینده دولت به عنوان رابطی بین دولت و خانه شیر عمل می کند و استراتژی های دولت را به اعضا ابلاغ و با توجه به صلاح‌دید تعریف شده تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد می شود.

وی گفت: واحدهای آکادمیک، علمی و دانشگاه ها از لحاظ فکری و عملی با خانه شیر به عنوان بازوی کمکی در فعالیت های توسعه صنعت شیر همکاری می کنند.

امجدی افزود: خانه شیر نقش بسزایی در افزایش شیر، مهاجرت معکوس به روستاها و رونق کشاورزی و دامپروری ایفا می کند.

وی افزود: در سال های گذشته دامداران و کارخانه داران در یک کار مشترک به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دادند ولی تا به امروز جوابی از سوی مجلس به این گروه نرسیده است.

وی در ادامه گفت: نبود آمار دقیق یکی  از مشکلات اساسی در صنعت دامپروری به حساب می آید زیرا تولید کننده و دامدار آماری از زمین های کشاورزی و میزان علوفه، واحدهای فرآوری کننده اطلاعی از میزان شیر دریافتی و بازار آمار دقیق از میزان محصولات دامی در دست ندارد.

وی در مورد اهمیت خانه شیر اضافه کرد: این خانه همچون پل ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده عمل میکند و میزان مصرف سرانه شیر در کشور را بهبود می بخشد.

 

نظر شما
ادامه