کد خبر: ۱۳۲۸۶
حکیم مهر - رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج گفت: بر اساس قانون هرگونه نگهداری و خرید و فروش حیوانات وحشی بدون اخذ مجوز ممنوع است. 

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، فردین حکیمی اظهار داشت: نگهداری از حیوانات در ایران دارای قواعد و قوانین مشخصی است و این قوانین با توجه به لزوم و ضرورت حراست و حفاظت از محیط زیست تدوین و تصویب شده و اجرا می‌گردد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از وظایف ذاتی سازمان محیط زیست حفاظت از گونه‌های مختلف گیاهی و حیوانات و به طور کلی محیط زیست است، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در شهرستان کرج در این زمینه داریم که با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج افزود: یکی از این برنامه‌ها نظارت بر عملکرد فروشندگان حیوانات به ویژه حیوانات وحشی است و به صورت مرتب بازدید‌هایی از فروشگاه‌های مجاز داریم.

حکیمی در ادامه با تاکید بر برخورد جدی و قانونی با فروشندگان غیرمجاز حیوانات در شهرستان کرج گفت: در صورت مشاهده هرگونه خرید و فروش غیرمجاز حیوانات به ویژه حیوانات وحشی، برخورد قاطع قانونی با متخلفان خواهیم داشت.

* سه مرکز فروش حیوانات وحشی در کرج دایر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به علاقه برخی از شهروندان برای نگهداری از حیوانات وحشی اشاره کرد و گفت: این کار از سوی اداره محیط زیست هیچگاه توصیه نمی‌شود، چراکه نگهداری از این نوع حیوانات دارای شرایط و قواعد خاصی است و بسیاری از شهروندان نمی‌توانند از عهده نگهداری آن‌ها برآیند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج ادامه داد: از سوی دیگر هرگونه نگهداری از حیوانات وحشی نیازمند داشتن مجوزهای خاص است و در صورت مشاهده نگهداری و یا خرید و فروش اینگونه حیوانات وحشی بدون مجوز با متخلفان برخورد خواهد شد.

حکیمی با اشاره به وجود سه مرکز دارای مجوز فروش حیوانات وحشی در شهرستان کرج گفت: ما به طور مرتب از این فروشگاه‌ها بازدید کرده و توصیه‌ها و تذکرات لازم را به آن‌ها در حوزه چگونگی نگهداری از این حیوانات به فروشندگان و صاحبان فروشگاه‌ها ارائه می‌کنیم.

وی افزود: همچنین طی یک ماه گذشته از 30 واحد پرنده‎فروشی در شهرستان کرج بازدید به عمل آمده و عملکرد این واحدهای صنفی را نیز با دقت رصد می‌کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج تاکید کرد: برای حفاظت مناسب از محیط زیست به ویژه حیوانات وحشی و اهلی که نسل آنها در خطر است، باید خود شهروندان با مراکز معتبر همکاری داشته باشند و در صورت تعامل مناسب شهروندان می‌توانیم در این حوزه موفقیت‌های بسیاری کسب کنیم که منافع آن به صورت مستقیم به مردم می‌رسد.

حکیمی در پایان از شهروندان کرج خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه به ویژه در زمینه نگهداری و خرید و فروش غیرمجاز پرنده و انواع حیوانات اهلی و وحشی موضوع را از طریق شماره‌های 32504905 و 32504962 با یگان‌های حفاظت محیط زیست کرج در میان بگذارند.

 

نظر شما
ادامه