کد خبر: ۱۳۴۰۹

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی نجف آباد، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام

 

رییس شبکه دامپزشکی نجف آباد گفت :
بیش از 400 کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مهر وعلائم بازرسی کشتارگاهی در نجف آباد کشف و ضبط شد


دکتر مأمن پوش گفت : بیش از 400 کیلوگرم گوشت گاو فاقد مهر وعلائم بازرسی کشتارگاهی از یک واحد عرضه در این شهرستان کشف و ضبط شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، رئیس شبکه دامپزشکی نجف آباد گفت: این میزان گوشت شامل دو لاشه گاو کشتاری بیرون از محوطه کشتارگاه بوده که توسط بازرسان این شبکه در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در این شهرستان کشف شد و ضبط شد.
وی در ادامه گفت:پس از بررسی های کارشناسی مشخص گردید لاشه کشتاری آلوده به بیماری شاربن علامتی و عفونت شدید بوده که ضمن انتقال لاشه ها به کشتارگاه شهرستان در آنجا معدوم شدند.
وی اظهارکرد: این واحد عرضه و توزیع هم اکنون تعطیل و پرونده تخلف آن به مراجع قضایی ارسال شده است.
رییس شبکه دامپزشکی نجف آباد ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر تقاضا و مصرف فرآورده‏های دامی در روز های پایانی ماه شعبان و ورود به ایام ماه مبارک رمضان ، شبکه دامپزشکی این شهرستان طرح تشدید نظارت بهداشتی را در این روزها با دو گروه ثابت و سیار اجرا می کند.
مأمن پوش از مردم خواست از خرید گوشت های فاقد مهر دامپزشکی و یا عرضه شده در مراکز عرضه غیر مجاز، حاشیه خیابان ها و افراد دوره گرد خودداری کنند.
وی افزود: در طرح تشدید نظارت این شبکه در ایام منتهی به ماه مبارک رمضان از مراکز تهیه، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده ‏های دامی از جمله قصابی‏ها، مرغ‏ فروشی‏ها، رستوران‏ها و آشپزخانه‏ها بازدید به عمل می آید.

---------------------------

 

ذخیره سازی بیش از 350 میلیون قطعه پست لارو در مزارع پروزش میگو

 

مدیرکل دامپزشکی بوشهر گفت : با اقدامات بهداشتی ، قرنطینه ای بعمل آمده بالغ بر 350 میلیون قطعه پست لارو در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر ذخیره سازی شده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی بوشهر، دکتر مرتضی بحرانی عنوان نمود : با اقدامات بهداشتی ، قرنطینه ای بعمل آمده دامپزشکی استان و همکاری شیلات استان بوشهر بالغ بر 350 میلیون قطعه پست لارو در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر ذخیره سازی شده است .

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر در ادامه افزود : با توجه به تقاضای بالای پرورش دهندگان میگو و همچنین حجم بالای فعالیت این مجموعه خوشبختانه فعالیت بهداشتی و انجام آزمایشات لازم در این زمینه بیش از 350 میلیون قطعه پست لارو مورد نیاز متقاضیان را پوشش داده شده است  و در همین راستا فعالیت نظارتی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی تا پایان دوره نیز ادامه خواهد داشت .

دکتر بحرانی در خصوص اقدامات انجام شده دامپزشکی تا کنون اظهار داشت : در تمامی مراحل مولد سازی و تولید پست لارو با نظارت بهداشتی کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور و همچنین دامپزشکی استان بوشهر همراه بود و در هیم راستا با نمونه برداریهای انجام شده انواع آزمایشات میکروبی ، قارچی و انگلی و بیش از 3 هزار آزمایش مولکولی ( PCR ) روی پست لاروها و غذای میگو انجام شده است .


---------------------------

 

مایه کوبی هدفمند دام های سبک خراسان رضوی علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک آغاز می شود

 

بر اساس اعلام اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، مایه کوبی دام های سبک استان علیه بیماری ویروسی طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR) از ابتدای هفته آینده آغاز می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، معاون سلامت این اداره کل ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع تامین واکسن برای مقابله با این بیماری، در این دوره، واکسیناسیون دام های استان به صورت کاملا هدفمند و با توجه به کانون های موجود بیماری در استان، انجام خواهد شد.
دکتر جواد اعلمی، مهم ترین راه پیشگیری از این بیماری را رعایت اصول قرنطینه ای و جلوگیری از حمل و نقل غیرمجاز دام دانست.

وی تلفات در دام ها، مشکلات گوارشی و افت کیفیت و کمیت تولیدات دامی را از جمله مخاطرات و عوارض این بیماری ویروسی غیرمشترک دانست.
اعلمی، اعلام داشت:  تلاش دامپزشکی تاثیر مستقیم در سلامت مردم دارد و همچنین این فعالیت ها باعث  می شود تا بسیاری از بیماری های دامی از جمعیت دامی برطرف شود و سرمایه دامی که سرمایه ای زایا و مولد است و اقتصاد کشور را بویژه در نواحی روستایی تامین می کند از سلامت برخوردار شود.

 

----------------------------

 

تقدیر مدیر ارزیابی عملکرد  سازمان دامپزشکی کشور از هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه کارکنان دامپزشکی استان ایلام

 

مشاور رئیس سازمان و مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان دامپزشکی کشور از عملکرد هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه کارکنان دامپزشکی استان ایلام قدردانی نمود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی ایلام، در بخشی از تقدیرنامه آتش بار خطاب به جعفر رشیدی و عبدالهادی علائی نژاد آمده است : نظر به عملکرد چشمگیر شما در راستای تقویت صندوق قرض الحسنه کارکنان اداره کل و پرداخت وام قرض الحسنه ضروری و نیز مرتفع نمودن بخشی از مشکلات کارکنان پرتلاش و زحمت کش آن دیار و تأیید و ارزیابی از عملکرد شما همکاران محترم از سوی این مدیریت ، بدینوسیله بر خود فرض می دانم از زحمات بی دریغ و همکاری صمیمانه شما تقدیر و تشکر به عمل آورم .

گفتنی است صندوق قرض الحسنه کارکنان دامپزشکی استان با سرمایه حدود 5 میلیارد ریال و گردش مالی ماهینه حدود 450 میلیون ریال و 209 نفر عضو در حال حاضر به اعضاء 5/2 برابر پس انداز آنها و تا سقف 80 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بدون هرگونه کارمزد و ضامن پرداخت می نماید . همچنین بر اساس برنامه ریزیهای صورت پذیرفته در ابتدای مهر مبلغ تسهیلات به 90 میلیون ریال افزایش می یابد .

اضافه می نماید ، بمنظور رفاه حال همکاران ، درخواست وام آنها بصورت تلفنی صورت پذیرفته و پس از بررسی و تصویب وام به حساب کارکنان واریز و طی 25 قسط از حقوق آنها کسرمی گردد .


 

 

نظر شما
ادامه