کد خبر: ۱۳۵۲۲

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: مردم از خرید گوشت قرمز بدون مهر بهداشتی دامپزشکی پرهیز کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر صادق صالحی در جلسه شورای نظارت بهداشت دامپزشکی اردبیل اظهار داشت: ما نظارت‌هایمان را در فصل تابستان با توجه به حساسیت‌های زیاد مبنی بر حفظ سلامتی گوشت افزایش دادیم تا برخی از قصابان و عرضه‌کنندگان مواد خام دامی نتوانند از فضای پیش آمده در ماه مبارک رمضان برای خرید عموم مردم سوءاستفاده کرده و یا بخواهند گوشت قرمز بدون مهر بهداشتی عرضه کنند.

وی از شهروندان خواست تا از خرید گوشت چرخ شده به شکل آماده و مرغ قطعه‌بندی شده فاقد هویت بهداشتی جداً پرهیز کنند.

صالحی تصریح کرد: خرید فرآورده‌های خام دامی بسته‌بندی شده فاقد تاریخ اعتبار، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی غیرقانونی است و در صورت مشاهده، هموطنان می‌توانند گزارش خود را به دامپزشکی و اکیپ‌های بازرسی ارائه کنند.

این مسئول از فعال شدن بیش از 29 اکیپ نظارت دامپزشکی در اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: این اکیپ‌ها در قالب 51 بازرس ویژه و متخصص در اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: ‌این افزایش کنترل‌ها همزمان با ماه مبارک رمضان صورت گرفته و به نظر می‌رسد تشدید کنترل‌ها و نظارت‌ها عرصه را برای فعالیت افراد سودجو تنگ‌تر کند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیان کرد: با هماهنگی‌های بین بخشی و با توجه به برنامه‌های عملیاتی، نظارتی و همچنین اطلاع‌رسانی توجه جدی دامپزشکی بر عرضه مواد خام دامی سالم، بهداشتی و بدون دغدغه و نگرانی به مردم است.

صالحی یادآور شد:‌ با توجه به حساسیت‌هایی که در جامعه وجود دارد و ارتقای شاخص‌های سلامت فرآورده‌های دامی در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه اکیپ‌های ویژه دامپزشکی روزانه عملیات بازدید خود را انجام می‌دهند.

وی گفت: ‌این بازدیدها از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها، ‌مراکز بسته‌بندی گوشت و آلایش‌های دامی انجام می‌شود.

صالحی افزود: در کنار آن بازرسان ما از اماکن عرضه گوشت سفید و قرمز، سردخانه‌ها، رستوران‌ها و خودروهای حمل را انجام داده و این وضعیت کنترل را تشدید کردند.

وی تصریح کرد:‌ در این راستا متخلفان حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع ذیربط معرفی شده و با آنها برخورد جدی صورت می‌گیرد.

این مسئول عموم مردم را بازوی توانمند ناظران بهداشتی دامپزشکی توصیف کرد و اظهار داشت:‌ البته در این زمینه باید افزایش آگاهی مردم، آموزش و همکاری‌های بین بخشی را مد نظر قرار داد چرا که این عوامل مهم‌ترین اهرم‌های امدادرسان دامپزشکی در اجرای این طرح تشدید نظارتی هستند.

صالحی خاطر نشان کرد: با توجه به تقاضای زیاد مردم در ماه مبارک رمضان مبنی بر خرید گوشت قرمز و سفید نظارت‌ها به حدی افزایش یافته تا جلوی هرگونه سودجویی و فرصت‌طلبی گرفته شود.

 

نظر شما
ادامه