کد خبر: ۱۳۵۵۹
حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: بیماری تب سه روزه فقط مخصوص گاو و گاومیش است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر سهراب عاقبتی در جلسه دامپزشکی استان در خصوص اقدامات انجام شده در مواجهه با شیوع بیماری تب سه روزه گفت: از روستاهای درگیر بیماری توسط اکیپ‏‌های دامپزشکی بازدید شده و نمونه‏‌برداری‏‌های لازم و ارائه راهکارهای مناسب در حال انجام است.

وی از هماهنگی با بخشداری‏‌ها و تشکیل جلساتی با حضور دهیاران در محل بخشداری‏‌ها درخصوص آشنایی با بیماری تب سه روزه از طریق پاورپوینت و پاسخ به سئوالات دهیاران و شوراها در استان خبر داد و گفت: اعزام اکیپ‏‌های دامپزشکی به دامداری‏‌های صنعتی شهرستان و بررسی موارد بیماری و اخذ نمونه‌های لازم نیز صورت گرفته است.

عاقبتی ادامه داد: هم‌چنین هماهنگی با مراکز درمانی و دارویی دامپزشکی جهت ارائه خدمات مناسب به دامداران و برقراری کشیک در ایام تعطیل از دیگر اقدامات از هنگام مشاهده بیماری تب سه روزه در استان گیلان بوده است و اطلاعیه‏‌های بهداشتی به بخشداری‌ها، مدیریت جهادکشاورزی و مرکز بهداشت جهت اطلاع‏‌رسانی به دامداران نیز ارسال شده است.

وی تصریح کرد: مقرر شده کلیه بخشداری‏‌ها هماهنگی‏‌های لازم با شبکه دامپزشکی جهت آگاه کردن دامداران نسبت به بیماری و نحوه برخورد با دام بیمار را داشته باشند.

عاقبتی خاطرنشان کرد: بیماری تب سه روزه که فقط مخصوص گاو و گاومیش است دارای علائم تب بالا، لنگش، بی‏‌اشتهایی، کاهش شیر و در برخی موارد زمین‏‌گیری است و توسط بند پایانی مانند پشه انتقال می‏‌یابد و دامداران در صورت مشاهده هر کدام از علائم بیماری در دام باید به مراکز درمانی دامپزشکی مراجعه کنند.

 

نظر شما
ادامه