کد خبر: ۱۳۶۸۵

حکیم مهر - معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان گفت: استان کرمان باید به خودکفایی 100 درصدی در پرورش طیور از جمله مرغ دست یابد تا کوچک‌ترین نوسان در قیمت سبب بحران و تنش در عرضه این محصول نشود. 
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، محمد تکلوزاده در سی و هشتمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی خواستار افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی و توسعه واحدهای پرورش مرغ در سطح استان کرمان شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در جنوب استان کرمان مناطق سردسیر و ییلاقی مناسب پرورش طیور زیادی داریم، باید هر چه سریع‌تر واحدهای در دست احداث مناطق فوق به چرخه تولید وارد شده و با تکمیل ظرفیت اسمی واحدهای موجود استان کرمان به خودکفایی 100 درصد در پرورش طیور دست یابد تا کوچک‌ترین نوسان در قیمت سبب بحران و تنش در عرضه محصول نشود.

معاون استاندار کرمان بیان داشت: با توجه به نزدیک بودن فصل کشت ذرت، جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان پیگیری جدی برای تامین به‌موقع بذر مورد نیاز کشاورزان انجام شود تا دغدغه این قشر زحمتکش از تامین بذر مورد نیاز برطرف گردد.

تکلوزاده عنوان کرد: جهاد کشاورزی جنوب باید نسبت به رصد سایر استان‌ها از جمله خوزستان اقدام کند که تولید بذر دارند و به نحوی تولیدکننده بذر ذرت هستند اقدام و در صورت وجود سریعا نسبت به خریداری و توزیع اقدام شود.

بیژن دهقانی مدیرکل دامپزشکی استان هم در این نشست با بیان اینکه در فصل گرم سال مرغداران رغبت چندانی به جوجه‌ریزی و ورود به چرخه تولید ندارند، خواستار آموزش تخصصی و توجیه آنها شد و اظهار امیدواری کرد با این مهم بتوان نیاز گوشت سفید استان کرمان در تمام فصل‌ها را تامین کرد.

در ادامه این جلسه مسائل و مشکلات تحویل بذر ذرت به کشاورزان جنوب کرمان با حضور فرماندار شهرستان فاریاب به‌عنوان قطب تولید ذرت جنوب استان کرمان مورد نقد و بررسی قرار گرفت و سه برابر شدن قیمت بذر خارجی و رغبت بیشتر کشاورزان به استفاده از بذر حمایتی داخلی مشکل اصلی در این زمینه اعلام شد.

 

نظر شما
ادامه