کد خبر: ۱۳۸۰۳
حکیم مهر - تا پایان شهریورماه سال جاری سیستم GIS به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین اطلاعات مربوط به مراکز پرورش آبزیان را به سازمان دامپزشکی می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان با اعلام این مطلب گفت: بازرسی‌های معمول از واحدهای پرورشی به‌صورت دوره‌ای توسط این سازمان انجام می‌شود تا واحدهای متخلف شناسایی شود.

دکتر کاظم عبدی افزود: واحدهای فاقد پروانه بهداشت با حکم سازمان دامپزشکی تعطیل می‌شوند تا نواقص موجود را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است تعدادی از واحدهای تعطیل‌شده پرورش ماهیان در کشور که تعداد آنها 70 واحد ذکر شده، به‌دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و نداشتن پروانه باشد.

عبدی ادامه داد: گل‌آلود بودن آب رودخانه‌ها و وجود فلزات سنگین و سموم، یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند مرگ و میر ماهیان سردآبی را باعث شود.

وی تصریح کرد: رعایت موازین بهداشتی از اصول اولیه هر واحد تولیدی است که عدم رعایت آن تعطیلی را به همراه دارد.

 

امکان ثبت لحظه‌ای مراکز پرورش آبزیان محقق شد

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان یادآور شد: در راستای پایش مرتب سیستم‌های پرورش آبزیان در کشور، سامانه GIS راه‌اندازی شده که تاکنون بخش اعظمی از آن اجرایی و مابقی آن تا پایان شهرورماه انجام می‌شود.

عبدی تأکید کرد: تمامی مراکز پرورش آبزیان در این سامانه ثبت شده است و تمامی استان‌ها و مراکز موظف هستند تا موازین سازمان دامپزشکی را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: اطلاعات مربوط به مراکز پرورش آبزیان به‌صورت آنلاین در سیستم ثبت می‌شود و توسط سازمان دامپزشکی قابل ردیابی خواهد بود.

عبدی همچنین گفت: مسئولان فنی مراکز پرورش و شبکه‌های دامپزشکی موجود در استان‌ها مسئول ثبت وقایع مراکز پرورش هستند.

وی  در ادامه افزود: تمامی مراحل مربوط به حمل و نقل، گواهی بهداشتی، غذای مصرفی، تعداد ماهیان موجود و اتفاقات پیش‌آمده در آن واحد در این سیستم موجود خواهد بود.

عبدی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی واحدهای پرورش آبزیان در کشور تا پایان شهریورماه به سیستم GIS مجهز می‌شوند.

 

نظر شما
ادامه