کد خبر: ۱۳۸۵۳
حکیم مهر - مدیر کل اداره دامپزشکی استان گیلان گفت: بیماری تب سه روزه دامی که شیوع آن از اواخر خرداد در این استان آغاز شده بود درحال حاضر متوقف شده و مشکلی وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر سهراب عاقبتی اظهار کرد: تب سه روزه دامی یکی از بیماری‌های عفونی است که از طریق حشرات ناقل به دام‌ منتقل می‌شود اما حتی در صورت مصرف گوشت این دام‌ها برای انسان هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: این بیماری ابتدا دراستان سمنان و سپس در استان‌های گلستان و مازندران شیوع یافت و پس از آن از اواخر خرداد ماه سال جاری شیوع آن در استان گیلان آغاز شده بود که توانست 30 درصد از جمعیت دامی استان را آلوده کند.

مدیر کل دامپزشکی استان گیلان گفت: تب سه روزه دامی علائمی مانند بی حالی و ضعف عضلانی در دام ایجاد می‌کند که پیشگیری امکانپذیر نیست اما اگر دامداران پس از اطلاع از بیماری دام سریعا به دامپزشکی یا مراکز درمانی مراجعه کنند می‌توانند دام‌های بیمار را درمان کنند.

عاقبتی ادامه داد: درصد تلفات این بیماری برای دام‌ها تا حدود یک درصد پیش‌بینی شده است که در استان گیلان این بیماری حدود 0.2 دو درصد تلفات داشت اما به دامداران توصیه می‌شود تا دام‌های خود را بیمه کنند که در صورت بروز و شیوع این بیماری متضرر نشوند.

این درحالیست که بیمه تنها 400 هزار تومان برای تلف شدن هر رأس دام که چند میلیون تومان ارزش دارد می‌پردازد و دامداران از شیوع این بیماری در جمعیت دامی خود نگران هستند.

 

نظر شما
ادامه