کد خبر: ۱۳۹۳

حکیم مهروزیر جهاد کشاورزی تولید غذای سالم بهداشتی و ارتقا سطح سلامت غذا در کشور را از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت:‌کشتارگاه صنعتی طیور تهران ماکیان الوان را در راستای همین سیاست وزارت جهاد کشاورزی مشاهده کرده‌ایم.

 دکتر صادق خلیلیان پس از افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور در خاورمیانه با اشاره به اینکه دستیابی به صادرات حداقل 5 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی جز اهداف برنامه پنجم توسعه است، افزود: یکی دیگر از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی این است که در برنامه پنجم توسعه شاهد توسعه صادرات بیش از گذشته باشیم و در زمینه غذای حلال نیز سهم مناسبی در بازارهای جهانی داشته باشیم که خوشبختانه کشتارگاه صنعتی تهران ماکیان الوان در این بعد نیز دارای ویژگی‌هایی مطابق با سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

خلیلیان اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران در مسیری قرار گرفت که مسیر رشد، پیشرفت و آبادانی است.

وی افزود: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان کشور و کسانی که رژیم گذشته را روی کار آورده و آن را پشتیبانی می‌کردند تا آنچه ملت دارد و منابعش را غارت برده و جلوی پیشرفت ایران را بگیرند، سعی کردند مانع حرکت رو به رشد کشورمان شوند به همین دلیل در یکی دو سال ابتدای انقلاب سعی کردند با درگیری‌های داخلی و ایجاد تحریک در مناطق مختلف کشور و توطئه‌های گوناگون فضای سیاسی کشور و فضای کار و تلاش را به‌گونه‌ای مانع شوند که بتوانند انقلاب اسلامی ایران را شکست دهند اما خوشبختانه موفق نشدند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران پشت رهبری امام راحل (ره) و مسوولان محکم و با اراده‌ای که پشتیبان آن خداوند بود مسیر خود رو به جلو ادامه داده و آن توطئه‌ها را پشت سر گذاشتند.

او ادامه داد: دیدیم که دشمنان کشورمان جنگ تحمیلی را نیز توسط یکی از مزدوران خود و پشتیبانی تسهیلاتی و اطلاعاتی قدرت‌های بزرگ بین‌المللی به ما تحمیل کرده‌اند که خوشبختانه در طول 8 سال دفاع مقدس پیروزی‌هایی که به دست آمد این توطئه نیز خنثی شد و برای اولین بار بعد از 250 سال شاهد بودیم که در جنگی که تمام ابرقدرت‌ها پشت آن بودند، کشور ما سربلند بیرون‌ آمد و اجازه نداد حتی یک سانت از خاکش در اشغال بماند.

وی افزود: بعد از آن شاهد برنامه‌های توسعه بودیم که یکی پس از دیگری انجام شد و هر کدام به نوبه خود موفقیت‌هایی نیز بدست آوردند؛ البته در سال 88 در یک انتخابات شکوهمند که حدود 40 میلیون نفر از مردم کشورمان در آن شرکت کردند دولت دهم روی کار آمد که 24 میلیون رای مردم پشتوانه آن بود.

وی تاکید کرد: این پشتیبانی به دولت کمک می‌کند تا بتواند روند رو به رشد را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال در ایام دهه فجر پروژه‌های بسیار گسترده‌ای در کشور افتتاح شد، افزود: در روز گذشته پیشرفت‌هایی که در زمینه دانش لیزری وجود داشت توسط رییس جمهوری افتتاح کردند که در ابعاد مختلف و تمام زمینه‌های صنعتی کشاورزی و مخابراتی تاثیرگذار است که البته امکان استفاده از آن در انرژی هسته‌ای موفقیت بزرگی بود که برای کشور طی سه تا چهارسال به دست آمد. البته قبل از آن نیز شاهد بودیم برای اولین بار کشور ایران موفق شد موجود زنده را به فضا بفرستد که به این دلایل در مقایسه وضعیت کنونی با قبل از انقلاب اسلامی ایران تفاوت‌ها بسیار فاحش است.

وی افزود: در ایام دهه فجر امسال یک فضای شاداب و پر نشاط که همراه با پیشرفت و آبادانی است سراسر کشور را فرا گرفته است، در بخش کشاورزی نیز شاهد افتتاح 420 پروژه هستیم که این پروژه‌ها اشتغال 39هزار نفر را به دنبال دارد.

----------------------------------------------

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: حدود 120 واحد کشتارگاهی در دست احداث داریم که تا پنج سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

 دکتر مجتبی نوروزی در مراسم افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور در خاورمیانه (تهران ماکیان الوان) با تاکید بر اینکه بحث کشتارگاه‌ها در سطح کشور یک مقوله بسیار مهم از جهت جایگاه برای پایش و جلوگیری از بیماری‌ها و مقوله امنیت غذایی است، افزود: ایران دارای 204هزار کشتارگاه صنعتی طیور است که سالیانه 1.5 میلیون تن گوشت مرغ را استحصال می‌کنند.

نوروزی کشتارگاه صنعتی تهران ماکیان الوان بهترین کشتارگاه صنعتی طیور در کشور دانست و افزود: در این کشتارگاه در کنار خط تولید فرآوری نیز دیده شده و کمترین میزان دستکای حوزه انسانی را در آن شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بالا بودن ظرفیت تولید در کشور می‌طلبد که فراوری نیز در کنار مباحث مرغ آماده طبخ داشته باشیم، ادامه داد: بحث بسته‌بندی مرغ یکی از اقدامات سازمان در سال‌های اخیر بوده که به نتیجه رسیده و در حال حاضر 28استان کشور مرغ را به صورت بسته‌بندی توزیع می‌کنند که امیدواریم در دو استان دیگر کشور نیز بحث بسته‌بندی مرغ سریع‌تر به نتیجه برسد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور طرح جامع کشتارگاه‌های طیور نیز جز سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و ادامه داد: در صورت تصویب این طرح می‌توانیم پراکنش مناسبی را در کشتارگاه‌های کشور داشته باشیم.

نوروزی با اشاره به این‌که کشتارگاه ‌صنعتی تهران ماکیان الوان می‌تواند 40 درصد کشتار طیور استان تهران را داشته باشد در ادامه با اشاره به اینکه در 5 استان کشور عملیات اجرایی تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد: در سطح مرغداری‌های کشور به شکل عمومی و در تمام کشتارگاه‌ها بحث تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک را داشته باشیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در مقایسه با وضعیت کشتارگاه‌ها در زمان قبل از انقلاب اسلامی گفت: ‌قبل از انقلاب اسلامی تنها دو کارگاه نیمه صنعتی را در کشور داشتیم که برخی قسمت‌های آن نیز سنتی بود، ولی اکنون تعداد این واحدها به 204 باب کشتارگاه رسیده است که این ظرفیت بالقوه‌ای برای رقابت با کشورهای اطراف محسوب می‌شود تا بتوانیم در زمینه صادرات مرغ نیز موفق باشیم.

--------------------------------------

لازم به ذکر است ، صبح دوشنبه 19 بهمن ماه 88 بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور در خاورمیانه (تهران ماکیان الوان) با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

 هاشم خداداد ـ مدیرعامل‌ شرکت تهران ماکیان الوان ـ اظهار کرد: این شرکت با بهره‌گیری از کم‌نظیرترین تجهیزات به عنوان اولین کشتارگاه در سطح خاورمیانه و چهارمین کشتارگاه مدرن صنعتی دنیا و تخصیص اعتبارات ارضی به مبلغ ‌٤٠٠ میلیارد ریال که ‌٥/٥ میلیارد یورو و ‌٤٠ میلیارد ریال نیز از محل بنگاه‌های زودبازده و منابع داخلی در یکی از مناطق محروم شهرستان ری احداث کرده که مبلغ ‌٧٠ درصد سرمایه‌گذاری آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی افزود: ماشین‌آلات مربوطه مطابق با پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا با ظرفیت کشتار ‌١٠ هزار قطعه مرغ در ساعت، بسته‌بندی و قطعه‌بندی به صورت تازه و منجمد، فرآوری محصول به صورت پخته و آماده طبخ و دارای ‌٤ تونل انجماد به ظرفیت هر یک ‌٢٠ تن در هر شیفت کاری و ‌٨ سالن نگهداری با ظرفیت بالای ‌٦ هزار تن است که اشتغال‌زایی حدود یک هزار نفر از جوانان این مرز و بوم را به صورت مستقیم و قریب به ‌٦ هزار نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است.

نظر شما
ادامه