کد خبر: ۱۳۹۷۱

حکیم مهر - اطلاعات منتشرشده در روز چهارشنبه حاکی است میزان ابتلا به بیماری سل در انگلیس در بین کشورهای اروپای غربی به قدری زیاد است که می توان لندن پایتخت این کشور را به عنوان مرکز بیماری سل در دنیا تلقی کرد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، رویترزنوشت : طبق گزارش آژانس بهداشت دولت انگلیس، تداوم ابتلا به بیماری سل در انگلیس، موجب خواهد شد تا شمار سالانه موارد جدید مبتلایان به این بیماری حتی از تعداد بیماران در آمریکا پیشی بگیرد. براساس این گزارش، بیش از ۸ هزار و ۷۵۰ مورد ابتلا به بیماری سل در سال ۲۰۱۲ میلادی درانگلیس وجود داشت که با این میزان این کشور می تواند به عنوان بیشترین دارنده مبتلایان بیماری سل در منطقه محسوب شود. 
 پل کاسفورد مدیر حفاظت بهداشتی آژانس بهداشت دولتی انگلیس گفت بیماری سل کماکان یک مشکل بهداشتی درانگلیس خصوصا در بخش هایی از لندن و دربین جوامع آسیب پذیر آن تلقی می شود. این درحالی است که هزینه های بهداشتی سالانه موارد ابتلا به بیماری سل بیش از۵۰۰ میلیون یورو هزینه برای دولت های اروپایی در بر دارد. این گزارش می افزاید باکتری عامل بیماری سل موجب عفونت در ریه ها شده و هر بار سرفه یا عطسه فرد مبتلا موجب پخش این بیماری می شود.

 

نظر شما
ادامه