کد خبر: ۱۴۴۱۶
حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان بوشهر از فعالیت 9 داروخانه دامپزشکی در بوشهر خبر داد و گفت: در این استان دامپزشک بیکار نداریم.
خبرگزاری فارس: فعالیت 9 داروخانه دامپزشکی/ دامپزشک بیکار در استان بوشهر نداریم

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر عبدالمجید کوثری‌نژاد در نشست خبری اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه نظام دامپزشکی همسویی، هماهنگی، حمایت از سازمان دامپزشکی در جهت نیل به اهداف سازمانی است.

وی ادامه داد: این هماهنگی و همسویی در زمینه مسائل آموزشی، همایش‌های علمی، اشتغالزایی بخش خصوصی و مسائل مربوط به دارو صورت می‌گیرد.

دامپزشک بیکار در استان بوشهر نداریم

رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: در بخش اشتغالزایی، هم‌اکنون در استان بوشهر دامپزشک بیکار نداریم و حتی از استان‌های دیگر هم اشتغالزایی کردیم.

کوثری‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر 260 نفر در نظام دامپزشکی استان بوشهر عضویت دارند که یک سوم از این تعداد دارای مدرک دکترای دامپزشکی هستند.

وی، برگزاری همایش‌های علمی را از دیگر فعالیت‌های نظام دامپزشکی عنوان کرد و گفت: آذرماه امسال همایش ملی آبزیان در بوشهر برگزار خواهد شد که فراخوان آن هم اعلام شده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان بوشهر اظهار داشت: رتبه‌بندی دکترهای دامپزشک و سایر رده‌های دامپزشکی از دیگر فعالیت‌های نظام پزشکی است به طوری که هر فارغ التحصیل باید رتبه بندی شده و دوره آموزشی هم ببیند.

کوثری‌نژاد تصریح کرد: بوشهر تنها استانی است که حقوق دامپزشکان را به صورت مصوبه دولت پرداخت می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس مصوبات جدید در مورد تعرفه‌های دامپزشکی، با تغییر حقوق اداره کار، حقوق دکترهای دامپزشک نیز تغییر می‌کند و نیازی به ارائه پیشنهاد و تصویب در هیئت دولت نیست.

5 شهرستان فاقد داروخانه دامپزشکی هستند

رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های کنگان، دیر، جم، تنگستان و دیلم داروخانه دامپزشکی ندارند، اما 16 کلینیک تمام وقت و نیمه وقت و یک آزمایشگاه بخش خصوصی در استان داریم و فردا نیز مرکز پخش داروی دام افتتاح می‌شود.

کوثری‌نژاد ابراز کرد: در استان بوشهر یک مرکز مایه‌کوبی مستقل و 4 مرکز همراه با کلینیسین‌های دامپزشکی فعالیت دارند ضمن اینکه بوشهر تنها استانی است که تمام مرغداری‌های صنعتی آن از وجود دکتر دامپزشک بهره‌مند است.

وی گفت: 24 نفر نیز به عنوان مسئولان فنی و بهداشتی در کشتارگاه‌های دام و مراکز فرآوری و تولید مواد غذایی فعالیت‌ می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه