کد خبر: ۱۴۴۶۷

حکیم مهر - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور از تخصیص 150 میلیارد ریال اعتبار به منظور پرداخت غرامت به دامداران و مرغداران خبر داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس در استان مرکزی، دکتر خالد خداویردی در مراسم افتتاح ساختمان دامپزشکی شهرستان ساوه اظهار داشت: به دلیل معدوم شدن تعدادی از طیور و دام‌های دامداران طی سال‌های گذشته دامپزشکی پرداخت غرامت به خسارت‌ دیدگان را در دستور کار قرار داد که اخیرا وزیر جهادکشاورزی با ارسال نامه‌ای به نهاد ریاست جمهوری خواهان تخصیص اعتبار برای پرداخت بدهی به دامداران شد که با موافقیت اولیه نهاد  150 میلیارد ریال برای پرداخت بدهی‌های قبلی و برنامه‌های آینده اختصاص یافت که به زودی تخصیص خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به صدور مجوز 6 هزار و 500 پروانه درمانگاه، داروخانه و آزمایشگاه بخش خصوصی بیان داشت: دامپزشکی یکی از سازمان‌های پیشرو در بحث واگذاری امور به بخش خصوصی است و هم اکنون بخش قابل توجهی از خدمات و وظایف این نهاد در استان‌های مختلف به بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور  تاکید کرد: هم اکنون 225 هزار مرکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در کشور وجود دارد که به علت کمبود نیرو نظارت کافی بر عملکرد آنان انجام نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز گفت: ساختمان دامپزشکی شهرستان ساوه از مصوبات دور دوم سفر استانی بود که در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع در سه طبقه احداث شده و دارای آزمایشگاه، بخش فنی و اداری است.

سعید سعید حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه طرح تضمین کیفیت سلامت فرآورده‌های دامی را از مهم‌ترین برنامه‌های دامپزشکی در سال‌جاری برشمرد و خاطرنشان ساخت: اجرای این طرح مجددا از سوی وزیر به سراسر کشور ابلاغ شد و امسال با جدیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته به اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: پایش فرآورده‌های دامی و ردیابی محصولات دامی اعم از گوشت قرمز، گوشت سفید ماهی و محصولات لبنی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک اظهار داشت: در سال گذشته 500 تن مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان تولید شد که تلاش داریم این میزان در سال‌جاری از افزایش قابل توجهی برخوردار شود.

 

نظر شما
ادامه