کد خبر: ۱۴۵۱۵

حکیم مهر - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: شرکت پشتیبانی امور دام که می‌تواند حامی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از تولیدکنندگان باشد امسال به این وزارتخانه بازمی‌گردد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، حسن رکنی اظهار کرد:‌ براساس قانون انتزاع وظایف بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از وزارت تجارت، شرکت پشتیبانی امور دام باید به وزارت جهاد کشاورزی بازگردد که در همین راستا تاکنون تلاش‌های بسیاری برای فراهم کردن بستر اجرای این قانون انجام شده است.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند اهرم حمایتی برای وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از تولیدکنندگان باشد که براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به این وزارتخانه واگذار خواهد شد.

رکنی ادامه داد: با توجه به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود امسال شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی بازگردد.

پیش از این نیز سعید سلطانی - مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران - از واگذاری شرکت امور پشتیبانی دام به این اتحادیه در قالب قانون انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت تجارت خبر داده بود.

شرکت پشتیبانی امور دام فعالیت خود را از سال 76 به عنوان یکی از نهادهای زیرمجموعه وزرات جهاد کشاورزی آغاز کرد و وظایفی از جمله خرید علوفه از داخل و خارج از کشور، تهیه و تولید خوراک دام، طیور، آبزیان، مواد پروتئینی و مواد اولیه مورد نیاز، انجام خدمات بازرگانی در جهت واردات اقلام مورد نیاز و صادرات مواد علوفه‌ای و پروتئینی، فروش و توزیع علوفه وارداتی و داخلی، محصولات پروتئینی حیوانی و ذخیره‌سازی آنها را بر عهداه دارد.

اما این شرکت از سال 90 به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد که تولیدکنندگان طی این مدت مشکلات بسیاری برای تامین نهاده‌های دام و طیور داشتند و این محصولات با نوساان و کمبودهای زیادی مواجه شد همچون سال گذشته که افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در پی کمبود این نهاده‌ها و خالی بودن انبارها اتفاق افتاد.

به اعتقاد دامداران و مرغداران این شرکت پس از واگذاری به مجموعه تجارت هماهنگی‌های مناسبی در راستای تامین نهاده نداشته و نه تنها بازوی تولید و حمایت‌کندده تولیدات دامی نبوده بلکه مشکلات و وعده‌های بی‌سرانجامی برای این بخش از تولید در بر داشته است.

 

نظر شما
ادامه