کد خبر: ۱۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهریادداشت مدیر مسئول / 4 : رابطه خوکچه هندی با خوک!

 

 

بسیاری از مردم با شنیدن نام خوکچه هندی تصور می‌کنند که این حیوان دست‌آموز و خجالتی که اکثر وقت خود را پنهان می‌شود نوعی خوک است! این در حالی است که این حیوان خانگی مشهور (هر چند در ایران چندان با اقبال مواجه نشده است) اصلاً ارتباطی با خوک ندارد و نظیر همستر نوعی جونده است. اتفاقاً در انگلیسی که این حیوان را Guinea pig می نامند هم نه معلوم است چرا به آن خوک گفته‌اند و نه این حیوان ربطی به قاره آفریقا داشته است.(گینه) البته در ریشه واژه لاتین این حیوان نشانی از خوک و یا تشابه برخی حرکات یا صدای آن با خوک از احتمالاتی است که برخی به عنوان دلیل این نامگذاری ذکر کرده‌اند و البته فقط احتمال است. حالا فارغ از این نکته باید بگویم که این حیوان بسیار دوست داشتنی و یک حیوان خانگی محبوب است و در کشور ما هم می‌تواند اینگونه باشد. 
حتماً بخاطر داشته باشید که همیشه حداقل دو خوکچه را با هم نگهدارید زیرا نگهداری از یک حیوان باعث تنهایی بیش از حد و افسردگی آن می‌شود.
این حیوانات گیاهخوار هستند و باقیمانده کاهوی سالاد شما را به راحتی مصرف می‌کنند و به طور کلی علاوه بر کاهو می‌توانید به آنها شبدر ، کرفس ، هویچ ، خیار و سایر میوه‌ها ، ذرت و غیره بدهید و از مشاهده جویدن سبزیجات توسط این حیوانات لذت ببرید.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
nasim
|
-
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۷
0
0
با سلام / پاسخ سؤال شما در متن هست! - حکیم مهر

man yek khokche kharidam vali ghabl az kharid az doctori porsidam ke aya anha ba zendegie fardi moshkeli nadarand o ham goft na khokche ha tak parand . aya vaghean khokcheam afsorde mishavad?
نظر شما
ادامه