کد خبر: ۱۴۷۷۸

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان میگو سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل نبود امنیت، مزارع پرورش میگو در منطقه خلیج‌گواتر چابهار با دزدی مواجه شده‌اند که هیچ یک از مسئولان شهرستان و استان پاسخگوی این دزدی‌ها نیست لذا از رییس‌جمهور و وزیر کشور درخواست می‌شود امنیت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و تولیدکنندگان را در این منطقه مرزی تامین کنند.

کیوان رهبران در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: درحالیکه بخش خصوصی و دولتی در منطقه خلیج گواتر برای راه‌اندازی مزارع پرورش میگو سرمایه‌گذاری کلانی کرده‌اند مسئولان استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار قادر به تامین امنیت مزارع پرورش میگو و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این منطقه نیستند.

به گفته وی در دزدی‌های اخیر کابل‌های فشار قوی برق که جزء اموال دولتی هستند و در و پنجره‌های مزارع، الکترو موتور، تاسیسات داخلی برخی مزارع پرورش میگو و دیگر امکانات آن‌ها سرقت شده است.

رهبران تصریح کرد: حتی سوله تکثیر میگو در جاده ساحلی رمین که در مسیر آن چندین روستا و اسکله‌های مهم است بریده و دزدیده شده است.

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان میگو سیستان و بلوچستان اظهار کرد: حتی مزارع پرورشی هم که نگهبان دارند به علت افزایش دزدی‌ها جرأت برخورد با افراد سودجو را ندارند.

وی با انتقاد از نبود امنیت سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال در منطقه خلیج گواتر اظهار کرد: با توجه به اینکه این منطقه یکی از سایت‌های مهم پرورش میگوی کشور است و سرمایه‌گذاری زیادی برای تولید، ارزآوری و اشتغال‌زایی ازطرف بخش خصوصی و دولتی در آن صورت گرفته از رییس جمهور و وزیر کشور درخواست می‌شود ضمن پیگیری این موضوع، امنیت سرمایه‌گذاری‌های تولیدکنندگان این منطقه را تامین کنند.

به گفته رهبران طی تماس‌های مکرر با استاندار استان سیستان و بلوچستان و فرماندار چابهار، کسی جوابگوی این سرقت‌ها نیست لذا از دستگاه‌های امنیتی همچون وزارت اطلاعات و از دستگاه‌های متولی از جمله سازمان شیلات و وزارت جهاد کشاورزی درخواست می‌شود این موضوع را پیگیری کنند.

 

نظر شما
ادامه