کد خبر: ۱۵۱۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر

معاون سازمان دامپزشکی کشور با بیان این‌که دولت در پرداخت غرامت بیماری تب‌مالت به دامداران کوتاهی می‌کند، گفت: این نکته را باید مورد نظر قرار داد که کاهش واکسیناسیون، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

محسن مشکات در گفت‌وگو با اقتصادپرس با اشاره به تعداد مبتلایان به تب‌مالت در کشور اظهار داشت: بیماری تب‌مالت به طور معمول در بهار روند رو به افزایش دارد، ولی این‌که به چه دلیل آمارهای آن در فصل زمستان منتشر می‌شود، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی افزود: طبق آمارها، در سال گذشته حدود ۱۶هزار نفر در کشور دچار تب‌مالت شدند که این تعداد نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است. معاون سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به برنامه سازمان برای افزایش تعداد واکسیناسیون دام در راستای کاهش بیماری تب‌مالت، در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل باید بیماری در کشور رشد پیدا کند و آن زمان به سراغ افزایش واکسیناسیون بروید؟ تصریح کرد: این کار به وسیله بخش‌های دولتی و خصوصی صورت گیرد و به دلیل این‌که واکسیناسیون نیازمند اعتبار است، در این رابطه بخش‌های دولتی با مشکل روبه‌رو هستند.

مشکات با ذکر پیش‌بینی کاهش بیماری تب‌مالت به دلیل افزایش واکسیناسیون، عنوان کرد: غرامتی که باید به مبتلایان به سل و بروسلوز پرداخت شده، بیش از ۸ میلیارد تومان است که این رقم به سال‌های ۹۱ و ۹۲ برمی‌گردد. وی متذکر شد: در صورت عدم پرداخت غرامت‌ها در رابطه با هدایت دام‌های مبتلا به کشتارگاه، به طور قطع دامدار همکاری‌های لازم را با سازمان دامپزشکی نخواهد داشت و به همین دلیل با رشد بیماری در سطح کشور روبه‌رو می‌شویم.

معاون سازمان دامپزشکی با اعلام این نکته که دامداران از شرایط فعلی راضی نیستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت در اختصاص اعتبار به این بخش کوتاهی می‌کند. مشکات اظهار داشت: این نکته را باید مورد نظر قرار داد که کاهش واکسیناسیون، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس سازمان
|
-
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
0
0
جناب آقای دکتر مشکات که ................ تاکنون در سمت های مختلف سازمان حضور داشته اند و در این چندسال اخیر هم تقریبا همه امورات سازمان را بعهده گرفته اند لطفا بگویند برای اجرای یک برنامه چند سال وقت و بودجه و اعتبار لازم است؟یک سال،ده سال،بیست سال،سی سال یا....؟؟؟از زمان تصویب آئین نامه ریشه کنی سل و بروسلوز چندسال گذشته است؟تا کی قرار است ضعف های خودمان را به گردن دیگران بیاندازیم؟تا بحال فکر کرده اید چرا با اینکه عامل تب مالت در جمعیت انسانی کشور ما بروسلاملی تنسیس است،سازمان دامپزشکی اولویت اول را در مبارزه با بروسلا بویس فرار داده است؟؟!!خوبست معاون ............... سازمان یک آمار از حجم عملیات سازمان ودرصد پوشش عملیات واکسیناسیون در جمعیت گاو و گوسفند ارائه دهد تا هدف گذاری غلط سازمان در این مورد مشخص شود.اگر همچنان گناه بی برنامگیهای خود را به گردن دیگران بیاندازیم و صرفا بفکر تثبیت پست و جایگاه خود باشیم مطمئن باشید تا چهل سال دیگر هم همین آش است و همین کاسه.
همكار
|
-
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
0
0
آقاي دكتر مشكات بهتر است دلايل واقعي را در گسترش بيماري مطرح كنند و اينكه ايشان از 34 سال سابقه حداقل 20 سال مسئوليت مستقيم در امر مبارزه با بيماريها از جمله سل و بروسلوز داشته و ................. هر وقت مشكلي را مطرح كرده ................. كتمان كرده اند . لذا بهتر است ........................ 30 سال ..... بس است !!!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
0
0
اینجانب ضمن تائید نظر بیننده محترم علت وضع حاضر را برنامه ریزی غلط و همچنین پافشاری چندین ساله برای اجرای این برنامه اشتباه می دانم اگر غیر از این بود لااقل باید کاهش مبتلایان بروسلوز را داشتیم نه افزایش آن.......
دردمند
|
-
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
0
اگه بررسی دقیق بشه حقیقت های تلخی از پشت پرده علل بروز وظهور بیماریها رو میشه
باران
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
0
0
آقای دکتر مشکات ،شما سالیان زیادی در سازمان مسئو لیت داشتید اما در این خصوص اقدام موثری نکردید. خودم یکبار مشکلات برنامه های سازمان را با شما در میان گذاشتم اما توجهی نکردید. واکسن های موسسه کفایت لازم را ندارند.واکسن های rd rev1و واکسن rd iriba چه توجیهی دارند؟ گله های زیادی متعاقب واکسیناسیون rd rev 1دچار سقط و البته دفع باکتری و آلوده سازی سایر دامها میشود . ضمن اینکه کلی توان و امکانات تشکیلات صرف واکسن فوق که کارایی ندارد این واکسن مانع تستهای غربالگری در سطح گله ها هم میشود. اما سازمان به دلایل ملاحظات موسسه رازی و به عنوان حمایت از تولید داخل کاری نمی کند.
نظر شما
ادامه