کد خبر: ۱۵۸۳

حکیم مهر -  رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: مردم از خرید عسل‌هایی که پروانه بهداشتی ندارند و فاقد شناسنامه هستند، جدا خودداری کنند.

دکتر مجتبی نوروزی با اشاره به اینکه داشتن پروانه بهداشتی دلیل بر سالم بودن‌ عسل‌های موجود در بازار است، ادامه داد: از مردم می‌خواهیم مواردی از عسل را که احساس می‌کنند از نوع تقلبی است به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی ما اعلام کنند چراکه اگر این موارد به ادارات کل دامپزشکی استان‌ها و شبکه‌های دامپزشکی اطلاع داده شود با آن‌ها به عنوان متخلف بهداشتی و تهدید علیه بهداشت عمومی، برخورد جدی و قضایی صورت خواهد گرفت.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: هر عسلی که فاقد پروانه بهداشتی، شناسنامه و بسته‌بندی بهداشتی باشد از نظر سازمان دامپزشکی کشور تقلبی است و مصرف‌کنندگان باید در زمان خرید عسل‌ها به پروانه بهداشتی آن دقت کنند.

نوروزی ادامه داد: عسل‌هایی که تحت نظارت ما وارد بازار می‌شوند دارای پروانه بهداشتی هستند و البته پروانه بهداشتی آن‌ها توسط وزارت بهداشتی داده می‌شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تا چندی دیگر شماره سیار 09638 دامپزشکی برای گزارشات تخلفات توسط مردم راه‌اندازی می‌شود، افزود: مردم می‌توانند تخلفات را در رابطه با عسل‌های تقلبی از طریق این شماره به اکیپ‌های ویژه‌ای که در ایام نوروز و تمامی ایام با چراغ‌گردان و آرم لباس مشخص در سطح شهرها حرکت و عملیات خواهند کرد، گزارش دهند.

 

 

نظر شما
ادامه