کد خبر: ۱۶۱۳۴

معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش ١٠٧ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به پرداخت دو مرحله ای حقوق اعضای علمی اکنون اگر نصف حقوق آنها را پرداخت کنیم نسبت به گذشته ١٥ تا ٢٠ درصد افزایش دارد.

به گزارش تسنیم، ابراهیم واشقانی‌فراهانی در نشست مشترک معاونان پژوهشی دانشگاه‌های آزاد کردستان، کرمانشاه و ایلام در سنندج با اشاره به اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مدیریت ناپذیرند، اظهار کرد: برخورد و رویکرد واحد با اعضای هیئت علمی باید شایسته و درخور شان و جایگاه‌شان باشد اما متاسفانه در گذشته رویکرد دانشگاه آزاد مناسب با شان اعضای هیات علمی نبوده است.

وی گفت: دانشگاه علوم تحقیقات با هدف ایجاد وجه علمی برای دانشگاه آزاد تاسیس شد که متاسفانه اکنون به یک نقطه منفی تبدیل شده و در جلسات مختلف مطرح می‌شود که دانشگاه علوم تحقیقات چگونه بدون داشتن هیات علمی دانشجو جذب می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نباید پول مردم را به هدر داد و دانشجویانی را که با هدف ادامه تحصیل به دانشگاه آزاد و بویژه واحدهای علوم تحقیقات می‌آیند به علت نداشتن هیئت علمی سرگردان باشند.

وی از معاونان پژوهشی واحدهای مختلف دانشگاه های آزاد اسلامی کردستان، کرمانشاه و ایلام خواست که با همکاری و همدلی در راستای به جلو بردن سیاست های جدید دانشگاه آزاد تلاش کنند و خود را درگیر ذهنیت‌های گذشته نکنند. واشقانی‌فراهانی افزود: باید نوشتن آیین نامه‌ها و بخش نامه‌های دانشگاه آزاد با کار کارشناسی صورت بگیرد تا نیازی به تفسیر و متمم نداشته باشد.

وی تلاش در راستای برابر کردن حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌های دولتی را یکی از برنامه‌های در دست اجرای دانشگاه آزاد عنوان کرد و گفت: این امر نیازمند ١٠٠ میلیارد تومان بودجه است. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش ١٠٧ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به پرداخت دو مرحله ای حقوق اعضای علمی اکنون اگر نصف حقوق آنها را پرداخت کنیم نسبت به گذشته ١٥ تا ٢٠ درصد افزایش خواهد داشت.

وی بر کنترل ظرفیت اساتید و اعضای هیئت علمی در پذیرش دانشجویان برای دفاع از پایان نامه تاکید کرد و افزود: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که یک نفر از اعضای هیئت علمی در طول یک ترم تحصیلی بیش از ١٥ و برخی از آنها تا سقف ٤٠ پایان نامه و مقاله را برای دفاع پذیرفته‌اند که این امر کیفیت کار را بسیار پایین می آورد.

واشقانی فراهانی اظهار کرد: تمامی واحد ها باید با نگاه و اندیشه نو به پیش حرکت کنند و به بخشنامه‌ها نیز عمل کنند. وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه آزاد نباید دانشجویان ارشد را مجبور به نوشتن مقالات کنند بلکه باید آنها را تربیت کرده و روش تحقیق را به آنها بیاموزند.

وی تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان که مجبور به ارائه مقاله می شوند خودشان مقاله را تولید نمی‌کنند بلکه افرادی را پیدا کرده و تا برای آنها مقاله بنویسند و در قبال تولید مقاله مبالغی را پرداخت می‌کنند. واشقانی فراهانی با تاکید بر اینکه نباید برای ارائه مدرک و نبود هیئت علمی دانشجویان را رها کنیم، گفت: عدم برنامه ریزی صحیح در گذشته مشکلات زیادی را برای دانشگاه آزاد به وجود آورده که باید همگی در راستای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

 

 

نظر شما
ادامه