کد خبر: ۱۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اشاره به درگیری مسلحانه روز یکم فروردین بین محیط بانان و 6 شکارچی غیرمجاز مسلح در ارتفاعات کوه «خائیز» که منجر به مرگ یک شکارچی و زخمی شدن یک شکارچی دیگر و متواری شدن چهار شکارچی متخلف شد، گفت: متاسفانه سه تن از محیط بانان محیط زیست استان هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

مهندس جلیل بادام فیروز  افزود: شکارچیان متخلف یک رأس «کل» را شکار کرده بودند و 5 نفر از محیط بانان اداره کل محیط زیست استان به 6 شکارچی متخلف دستور ایست دادند که آنها به دستور توجه نکرده و در پی این امر درگیری مسلحانه بین آنها اتفاق افتاد.

وی گفت: شکارچیان در صبح روز یکم فروردین 89 آرامش حیات وحش منطقه خائیز را بهم زدند که با واکنش محیط بانان اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد روبرو شدند و در درگیری مسلحانه یک نفر از شکارچیان کشته و یکی نفر زخمی و بقیه متواری شدند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بررسی ها در این زمینه ادامه دارد، اظهارداشت : پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شده است اما متاسفانه سه تن از محیط بانان محیط زیست استان هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه قرار بود با دستور قاضی دو نفر از محیط بانان بازداشتی آزاد شوند، به ایسنا گفت: شکارچیان متخلف شاکی یکی دیگر از محیط بانان هستند در حالی که او در حین انجام وظیفه بوده است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای پرونده وکیل گرفته‌ایم، اظهارداشت: پیگیر آزادی محیط بان استان هستیم چرا که وی در حال انجام وظیفه بود.

وی تاکید کرد: شکارچیان متخلف مدعی هستند که محیط بان در حال انجام وظیفه نبوده‌اند و ما نیز مدارکی دال بر ماموریت این محیط بانان به قاضی ارائه کردیم.

لازم به ذکر است که منطقه حفاظت شده خائیز با وسعتی بالغ بر 35 هزار هکتار در جنوب شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
canary
|
-
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۴
0
0
اتفاق ناگواري است ولي بايد از شكاربانان وظيفه شناس پشتيباني قاطع و همه جانبه به عمل آيد.متأسفانه گاه براي كسب دستاوردهاي پيش پا افتاده بايد بهاي گزاف پرداخت.
نظر شما
ادامه