کد خبر: ۱۸۰۶۵

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس برنامه های دولت افزایش درآمد و رونق اقتصادی در روستاها مد نظر است که دراین ارتباط خانه های بهداشت دامپزشکی در مناطق محروم کشور افزایش می یابد.

دکتر خالد خداویردی روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران دراستان بوشهر افزود: حضور دامپزشکی درمناطق محروم یکی از موارد مهم و اساسی به شمار می رود که می تواند باعث رونق اقتصادی و درآمد در این مناطق شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون تعداد زیاد خانه های بهداشت دامپزشکی در مناطق محروم کشور وجود دارد و در تلاشیم این خانه های بهداشت را در این مناطق گسترش بیشتری دهیم.

خداویردی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به وسعت کار دامپزشکی در سطح کشور ولی این سازمان با مشکل کمبود نیروی انسانی روبرو است.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی است که با گستره کاری وسیع در جامعه شهری، روستایی و عشایری وظایف مهمی را همچون تضمین بهداشت مواد غذایی، تامین بهداشت دام و پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام را بر عهده دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: با توجه به وجود 85 هزار واحد دامداری و مرغداری، 225 هزار واحد عرضه فرآورده های خام دامی و کشتارگاه دام و طیور همواره با بحران و خطراتی روبرو است و در این میان باید در برابر عوامل بیماری زا واکنش سریع و بموقع داشت.

خداویردی درباره وضعیت نیروی انسانی دامپزشکی استان بوشهرگفت: در استان بوشهر به لحاظ کمبود نیروی بومی فارغ التحصیل دامپزشکی و استقبال نکردن نیروهای غیر بومی به خاطر شرایط آب و هوایی منطقه با مشکل روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: با مذاکراتی که با مسوولان استانی خواهیم داشت باید راهکاری مناسب برای مرتفع کردن کمبود نیروی انسانی در استان در نظر گرفته شود.

 

 

نظر شما
ادامه