کد خبر: ۱۸۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  خبرگزاری فارس با ارتباط دادن نادرست دو موضوع کاملاً متفاوت به یکدیگر از اعتراض جمعی از خانواده معظم شهدا در قزوین در رابطه با برگزاری نمایشگاه سگ در پارکی در قزوین خبر داده بود و پیرو انتشار این خبر فرمانداری قزوین دستور به لغو برگزاری این نمایشگاه داد.

خبرگزاری فارس در این باره نوشت :

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قزوین گفت: برای رعایت موازین شرعی و براساس خواست مردم مومن و خداجوی این استان برگزاری نمایشگاه حیوانات که با رویکرد نمایشگاه سگ بود را لغو کردیم.

عباس عسگری در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: شخصی به نام رکاب‌دار با مراجعه به فرمانداری اعلام کرد که به دنبال برگزاری جشنواره حیوانات خانگی در تهران و اصفهان قصد برپایی چنین نمایشگاهی را هم در قزوین دارد.
وی ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده مجوزی برای برپایی نمایشگاه حیوانات خانگی همچون طوطی، قرقی، کبوتر، فنچ، قناری و .... صادر شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قزوین افزود: متأسفانه پس از مدتی مشاهده کردیم که بروشورها و آگهی‌های مربوط به این نمایشگاه بیش از آنچه نشان دهنده یک نمایشگاه حیوانات اهلی باشد بیشتر به معرفی سگ اختصاص یافته است.
عسگری تصریح کرد: البته برگزارکننده نمایشگاه ادعا داشت که در برگزاری این نمایشگاه بیشتر به نمایش سگ‌های کار، امدادگر، زنده‌یاب، مواد یاب و گارد می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم رعایت موازین شرعی و اعتراض‌های مردمی و بنا به دستور استاندار برگزاری این نمایشگاه ملغی شد.

 

توضیح حکیم مهر :

 

ضمن احترام فراوان و تکریم خانواده معظم شهدا :

 

1 -  با در نظرگرفتن این نکته که حکیم مهر در صدد دفاع یا رد ضرورت برگزاری نمایشگاه مذکور نیست و بطور کلی درباره موضوع حیوانات خانگی و بخصوص سگ خواستار شفاف شدن قوانین و رویه های اجرایی کشور است  ، اقدام خبرگزاری فارس در انعکاس اینچنینی خبر و ارتباط دادن نادرست دو موضوع که ماهیتی کاملاً متفاوت با یکدیگر دارند و مقابل هم قرار دادن دو مسئله که به هیچ عنوان با یکدیگر قابل قیاس نیستند غیرکارشناسی و محکوم است.

2 -  از مسئولین امر اعم از فرمانداری و استانداری قزوین انتظار می رود از برخورد احساسی با اینگونه موضوعات خودداری نمایند و با اقدامی کارشناسانه با مسئله برخورد نمایند.

3 -  از سازمان دامپزشکی کشور انتظار می رود یک بار برای همیشه بصورت شفاف قدم به این عرصه گذاشته و موضوع مجاز یا غیرمجاز بودن نگهداری سگ را با رایزنی از طریق نهادهای مرتبط برای همگان مشخص نماید.

4 -  معیار تشخیص رعایت موازین شرعی صرفاً فتاوای مراجع معظم و نظر صریح مقام معظم رهبری است. لذا استناد به هر مرجع دیگر از دیدگاه شرعی فاقد هرگونه اعتبار به نظر می رسد.

5 -  اگر موضوع نگهداری سگ محل اشکال است لازم است وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری واحدهای مربوط به طب مرتبط با این حیوان را از فهرست دروس دامپزشکان در دانشگاه حذف نمایند!

6 - واضح است که رعایت قوانین جاری کشورمان بر همگان لازم است و حتی برگزاری نمایشگاه اعم از گونه های مختلف حیوانات با صدور مجوز هم باید در قالب قوانین و مقررات کشورمان صورت پذیرد.

7 -  امید است مسائلی نظیر نجاست سگ ، نگهداری از سگ ، کاربردهای سگ در کمک به افراد کم توان و معلول ، صفات و ویژگی های مثبت این حیوان ، استفاده های درمانی از این حیوان برای انسان ، نگهداری از سگ با فرض آزاررسانی به دیگران از جمله همسایگان و غیره ، تردد با این حیوان در سطح شهر ، وضع قوانین برای تردد صحیح با حیوانات از جمله سگ در شهرها با مشخص کردن مناطقی خاص و با کسب شرایط بهداشتی و غیره توسط نهادهای مختلف کشورمان با یکدیگر خلط نگردد و هر یک به جای خود بررسی شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نظر انتقالی از وبلاگ مدیرمسئول
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
0
0
سلام! خبر لغو جشنواره امروز توی دانشگاه به گوشم رسید... گفتم بیام اینجا تا مطمئن بشم!... واقعا عجیبه... نمی دونم چی بگم فکر می کنم حکیم مهر همه چیز رو گفته ... مخصوصا از بند 5 خیلی خوشم امد!
دکتر امیر پاشا مقدسی / انجمن حامیان حیوانات خانگی
|
-
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۷
0
0
با سلام
در جواب اینگونه اقدامات بارها گفته شده است که قانونی در ارتباط با سگ ها وجود ندارد و این حرف بارها و بارها در بحث های رسانه ای نیز تکرار شده است. با این گفته ها و با این نمایشگاه ها باید به زودی در انتظار خروج از این بلاتکلیفی و تصویب قوانین باشیم، البته قوانینی که یقینا بازدارنده اند. این رشته در دانشگاه تدریس می شود؟ خوب به سادگی می توان آن را حذف کرد! یک یا دو امضا بیشتر می خواهد؟
نمایشگاه خوب است، در همه جای دنیا نیز در بهترین اماکن عمومی برگزار می شود اما... اگر بدبین نباشیم و نگوییم که دوستان ما نمایشگاه می گذارند تا مطرح شوند، کسب درآمد کنند و کارت مراکز پرورش و فروش حیوانات خانگی را توزیع کنند، این تصور قطعی است که عمدا یا سهوا، احتمالا ایشان آمده اند که با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در وسط شهر، اعلام جنگ کنند و برای آتش تصویب قوانین ضد حیوانات هیزم تهیه کنند. بهتر است دوستان رسمی و غیر رسمی، قانونی و غیر قانونی حیوانات! پیش از حرکت، مسیر را هموار کنند!
saeed
|
-
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
0
0
خود پارس سگ یه معضل هستش. البته یه تکنولوژی به نام پارس بند سگ وجود داره.
یعنی من برم فرمانداری به حرفم گوش میدن؟ یه وام کوچولو
نظر شما
ادامه