کد خبر: ۱۸۴۱

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: با همکاری سازمان دامپزشکی 20 هزار فارغ‌التحصیل دامپزشکی در بخش خصوصی سازماندهی و مشغول به کار شدند.

بهراد زندیه به تشریح فعالیت‌های این سازمان در امر اشتغال فارغ‌التحصیلان دامپزشکی پرداخت.
وی با اشاره به جامعیت و فراگیری رشته دامپزشکی تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی در رشته‌های متنوع می‌توانند مشغول به کار شوند که این رشته‌ها موارد متعددی از زنبورداری تا فعالیت در عرصه پرورش ماهی، طیور و دام‌های بزرگ و کوچک را شامل می‌شود.
زندیه با اشاره به محدودیت استخدامی در مراکز دولتی مرتبط با دامپزشکی و حجم قابل توجه فارغ‌التحصیلان این رشته تاکید کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شده تا زمینه جذب و فعالیت فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در مراکز خصوصی مانند درمانگاه‌های دام، کشتارگاه‌های دام و طیور، همچنین مراکز جمع‌آوری شیر و داروخانه‌های دامپزشکی صورت گیرد.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: از آغاز این طرح با همکاری سازمان دامپزشکی، 20 هزار فارغ‌التحصیل دامپزشکی در بخش خصوصی سازماندهی و مشغول به کار شدند.
وی با بیان اینکه در آینده زمینه جذب و اشتغال بیشتر فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در مراکز خصوصی فراهم می‌شود، تاکید کرد: ‌این مسئله با پیاده شدن قانون جذب یک مسئول فنی در مراکز دامی محقق می‌شود و در حال حاضر نیز این مسئله با جدیت در حال پیگیری است تا تمام مراکز یک مسئول فنی داشته باشد.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به حضور فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در مراکز جمع‌آوری شیر اظهار داشت: آذربایجان شرقی تنها استانی است که در مراکز جمع‌آوری شیر آن متخصصان دامپزشکی فعالیت می‌کند و این مسئله کیفیت محصولات را بالا برده است.
وی همچنین به موضوع استخدام در رشته‌های مرتبط دانشگاهی اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی رتبه اول فعالیت در رشته‌های مرتبط با دامپزشکی را در مورد فارغ‌التحصیلان این مرکز دارد و تلاش بر این بوده است تا متخصصان این رشته در مراکز مربوط به رشته خود مشغول به کار شوند.
زندیه در ادامه به راه‌اندازی داروخانه‌ها و مراکز درمانگاهی دامپزشکی توسط دامپزشکان اشاره کرد و گفت: ‌ارزیابی‌های دقیقی در این زمینه صورت می‌گیرد و دامپزشکان براساس امتیازبندی در سطح استان فعالیت کرده و کمیسیون‌های مربوط به داروخانه‌ها و درمانگاه‌ها نیز فعال هستند.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ادامه داد: دوره‌های آموزشی و آزمون برای دامپزشکان صورت می‌گیرد و دامپزشکان با نشان دادن قابلیت‌های خود در این دوره‌ها، مجوز فعالیت در بخش‌های مختلف درمانگاهی و داروخانه‌ای را دریافت می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه