کد خبر: ۱۹۱۳

حکیم مهرسازمان نظام دامپزشکی به مناسبت شنبه 4 اردیبهشت ماه (روز جهانی دامپزشکی) بیانیه ای به این شرح صادر کرد :

 

آخرین شنبه آوریل هرسال «روز جهانی دامپزشکی»  فرصتی مغتنم است برای بازخوانی خدمات ارزشمند و نقش مؤثر و خدشه ناپذیر دامپزشکان در عرصه بهداشت همگانی.

 تعریف شعار" یک جهان، یک بهداشت: همکاری بیشتر دامپزشکان و پزشکان"  از سوی جامعه جهانی دامپزشکی نشان از اهمیت و بی‌بدیل بودن نقش دامپزشکان در عرصه بهداشت عمومی دارد.

هر چند در سالهای اخیر ظهور بیماری‌های نو پدید بین انسان و حیوان موجی از نگرانی را در جامعه جهانی بخصوص سازمان‌های ملی و بین‌المللی بهداشتی پدید آورده است، اما ارزش خدمات دامپزشکان به عنوان سربازان پیشگیری و دخیل در عرصه تندرستی و سلامت انسان‌ها بر کسی پوشیده نیست.

سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین تشکل‌های دامپزشکی، در سالهای اخیر تلاش‌های ارزنده‌ای در جهت احیای جایگاه دامپزشکی در جامعه نموده است.

درحالی که جهان به واسطه ظهور بیماری‌های نو پدید، بیش از پیش قدردان تلاش و زحمات دامپزشکان است، امید می‌رود در سالی که مزین به « همت مضاعف و کار مضاعف» است، اعضای خانواده بزرگ دامپزشکی با همت و پشتکاری مضاعف، نقش دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی را در ارتباط مستقیم با تندرستی جامعه به کمال تبیین نمایند.

در این روز بزرگ تلاش‌های خستگی ناپذیر دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی را بعنوان سربازان گمنام عرصه سلامت و بهداشت عمومی گرامی میداریم و از خداوند سبحان، در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با بهره‌گیری از رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌ا... العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، توفیق خدمت بیش از پیش را مسئلت داریم.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی و الحقنی بالصالحین

سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران

 

نظر شما
ادامه