کد خبر: ۱۹۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

200-223.jpg

مدیرکل دامپزشکی استان همدان آمار بروسلوز در دام‌های سبک استان را دو تا پنج درصد اعلام کرد.

دکتر "محمودرضا رسولی" در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، اظهارکرد: دام‌هایی که پرورش می‌یابند بین دو تا پنج درصد تب مالت در آنها شیوع دارد که این رقم ناچیز است.

وی افزود: در سال گذشته طرحی پژوهشی در راستای مبارزه با بیماری بروسلوز انجام گرفت که با جمع آوری آمار بیماری بروسلوز در دام‌ها متوجه شدیم این بیماری در بین دام‌ها بسیار ناچیز بوده اما رقم آن در جمعیت انسانی ممکن است بیشتر باشد.

دکتر رسولی خاطرنشان کرد: میزان واکسیناسیون دام‌ها علیه بروسلوز طی پنج سال گذشته رو به افزایش بوده به گونه‌ای که در سال گذشته 112 درصد عملیات واکسیناسیون دام‌ها افزایش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 125 درصد عملیات واکسیناسیون دام‌ها علیه بروسلوز افزایش داشته است.

دکتر رسولی تصریح کرد: مسئولان استان همدان آمار تب مالت را به صورت شفاف اعلام می‌کنند و این امر موجب می‌شود آمار بیماری تب مالت در همدان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر باشد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
0
0
منظور مديركل محترم از افزايش بالآي صد در صد چه مي باشد
همه مي دانيم كه پوشش بروسلوز در جمعيت دامي أستانها صد در صد نيست نه در گاو و گوساله و نه در گوسفند و بز و أساسا سازمان هم چنين پيش بيني ندارد تازه در جمعيت گوسفندي هم فقط بره ها واكسن مي شوند !!!
نظر شما
ادامه