کد خبر: ۱۹۲۵۶

مدیر کل و چند تن از مسئولین دامپزشکی استان از کشتارگاه صنعتی دام شهرستان اصفهان بطور سرزده بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، دکتر شهرام موحدی با حضور در کشتارگاه دام فساران اصفهان از بخش های مختلف آن بازدید و نحوه کار در این مکان را بررسی نمود.

ایشان در این بازدید با اشاره به مشکلات ساماندهی کشتار گاههای دام استان در سالهای اخیر گفت: ارائه گوشت سالم و بهداشتی و مورد تایید دامپزشکی با رعایت استاندارد های لازم مد نظر مسئولان استانی بوده و با توجه به مسائل و مشکلات مدیریتی بیشتر کشتارگاههای استان تاکنون اقدامات شایانی در خصوص جذب سرمایه گذار جدید در خصوص احداث کشتارگاه صنعتی یا بازسازی کشتارگاه سنتی در شهرستانهای استان صورت نگرفته است.

ایشان با اشاره به همکاری دستگاههای ذیربط در ارائه خدمات اداری به سرمایه گذار جدید اعم از واگذاری زمین کشتارگاه و ارائه تسهیلات بانکی و ... گفت: حمایت از این بخش در تامین گوشت استان و استفاده از پتانسیل های موجود، نقش بسزایی در ارتقاء سلامت و بهداشت گوشت قرمز و دیگر فرآورده های خام دامی ایفا می نماید.

ایشان در خصوص کشتارگاههای صنعتی دام در اصفهان گفت: رعایت ضوابط و دستورالعملهای بهداشتی و رفع مشکلات بهداشتی از خصوصیات این کشتارگاهها می باشد و مدیران مربوطه همواره باید این اصول را مد نظر قرار داده و در مسیر تامین گوشت سالم و بهداشتی تلاش نمایند.

موحدی با اشاره به این که در کشتارگاههای دام استان سالیانه حدود یک میلیون و 800 هزار رأس گوسفند، بز، گاو و شتر کشتار می شود افزود: 30 درصد از این کشتار سهم کشتارگاههای صنعتی- نیمه صنعتی و بقیه توسط کشتارگاههای سنتی کشتار و در استان اصفهان توزیع می شود که این رقم کشتار صرفا جوابگوی هزینه های جاری و پرسنلی کشتارگاه صنعتی نیست و باید تدابیر لازم توسط مسئولین امر در این مورد اندیشیده شود.

در استان اصفهان حدود 33 کشتارگاه دام وجود دارد که از این تعداد 26 کشتارگاه سنتی و 7 کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی وجود دارد.

یادآور می شود در این بازدید رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی و همچنین مسئول حراست دامپزشکی استان نیز حضور داشتند.

 

نظر شما
ادامه