کد خبر: ۱۹۳۰۲

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آمادگی این سازمان برای واگذاری زمین و تسهیلات برای متقاضیان ایجاد کلینیک دامپزشکی در مجتمع های دامی خبر داد.

'سیدمجید موسوی' روز سه شنبه در نشست جلسه ستاد بررسی وضعیت پیشرفت و مشکلات مجتمع های تولیدی کشاورزی این استان، به بررسی روند پیشرفت کار در مجتمعهای دامی شهرستانهای مختلف پرداخت.

وی با توجه به نیاز مجتمع های دامپروری استان سمنان به کلینیک دامپزشکی، گفت: درصورت وجود متقاضیان بخش خصوصی برای احداث کلینیک های دامپزشکی، برای واگذاری زمین و تامین تسهیلات مورد نیاز مساعدت می شود.

وی با اشاره به احداث 21 مجتمع دامپروری و گلخانه ای در استان سمنان و هزینه کرد بابت زیر ساخت ها و آماده سازی برای واگذاری آنها، خاطرنشان کرد: مجتمع های تولیدی عرصه مناسب برای تولید، رعایت الگوی کشت، استفاده بهینه از منابع، افزایش تولید در واحد سطح، ایجاد اشتغال است و در واقع نمود و چشم اندازی برای کار و تلاش بیشتر است.

موسوی بر پیگیری امور مربوط به مجتمع های تولیدی از جمله رفع موانع، تسریع در ساخت و ساز واحدهای درحال احداث از سوی متقاضیان، اقدام لازم برای خلع ید از صاحبان واحدهایی که بعد از پایان مهلت تعیین شده پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته اند تاکید کرد .

در این نشست مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان سمنان، مشکلات پیش روی مجتمع ها را انتقال خطوط گاز برای کاهش هزینه های سوخت، تخصیص منایع و تسهیلات، حصارکشی، تکمیل شبکه برق و روشنایی معابر داخل مجتمع ها، خطوط انتقال آب، احداث سیستم فاضلاب، احداث سیل بند، کلینیک و پست دامپزشکی عنوان کردند.

در استان سمنان 12 مجتمع دامپروری با 947 واحد قابل واگذاری و 9 مجتمع گلخانه ای با 281 واحد قابل واگذاری بر مبنای آب تامین شده وجود دارد که تا کنون 543 واحد آن به متقاضیان واگذار شده و 200 واحد نیز به بهره بردرای رسیده است.

 

 

نظر شما
ادامه