کد خبر: ۱۹۳۴۴

کارشناسان شیلات توانستند 15 گونه ماهی زینتی جدید را در استان اصفهان تکثیر و تولید کنند.

مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان امروز گفت: با تولید و تکثیر این گونه های جدید ماهی زینتی تنوع این ماهی ها در استان اصفهان به 85 گونه رسید.

عباسی گونه جدید ماهیان زینتی تولیدی در استان را همچون خانواده ماهیان زنده زا مانند مولی، گوپی، دم شمشیری و پلاتی، ماهیان تخمگذار شامل خانواده گلدفیش مانند مرواریدی، ردکپ و رنجو، خانواده سیچلاید مانند دیسکس، اسکار، سوروم و آنجل، خانواده بارب مانند رزی بارب، بارب حلب و بارب دنیسون و خانواده تترا و خانواده گورامی برشمرد.

وی افزود: از تولید بیش از 140 میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور، 54 میلیون آن در استان اصفهان تولید می شود و رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است.

مدیر امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین گفت: هم اکنون در 11 شهرستان استان 500 تا 700 واحد آبزی پروری به پرورش ماهی زینتی فعال است.

عباسی با اشاره به افزایش تولید هفت میلیون قطعه ماهی زینتی در استان اصفهان افزود: با استفاده بهینه از تجهیزات و بهسازی روش تولید میزان تولیدات اینگونه ماهیان از سال گذشته تاکنون از 47 به 54 میلیون قطعه رسیده است.

وی همچنین گفت: با افزایش تولید گونه ماهیان زینتی برای بیش از 250 نفر بطور مستقیم و یک هزارو 500 نفر غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

شهرستانهای کاشان، نجف آباد و اصفهان از مناطق مهم تولید ماهیان زینتی در استان اصفهان هستند.

 

نظر شما
ادامه