کد خبر: ۱۹۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

مصرف ماهی تیلاپیا مشکلی ندارد

رئیس سازمان شیلات ایران درباره نگرانی مردم درباره مصرف گوشت تیلاپیا گفت: گوشت تیلاپیا به صورت فیله و غیرزنده وارد کشور می شود و برای مصرف مشکلی ندارد.

به گزارش پایگاه اراده ملی ، حسن صالحی در نخستین همایش ملی تیلاپیا در بافق افزود: نگرانی سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ گونه های آبزیان و ماهیان ایران امری طبیعی است.

وی گفت: مسئولان حفاظت محیط زیست بر این باورندکه گونه تیلاپیا به سبب افزایش تکثیر و رشد سریع در صورت ورود به آبهای آزاد ممکن است حیات گونه های ارزشمند آبزیان ایرانی را به خطر بیندازد.

وی گفت: ما هم معتقدیم تولید و پرورش این ماهی به هیچ وجه نباید به منابع طبیعی و رودخانه های آزاد راه پیدا کند.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود : همچنین معتقدیم در محیط های محصور، استخری و بسته استان هایی که راهی به آبهای آزاد و رودخانه ندارد پرورش ماهی تیلاپیای نر منعی نخواهد داشت.

رئیس سازمان شیلات ایران درباره نگرانی مردم درباره مصرف گوشت تیلاپیا افزود: گوشت تیلاپیا به صورت فیله و غیرزنده وارد کشور می شود و برای مصرف مشکلی ندارد و مسئولیت نظارت بر این محصول هم برعهده سازمان دامپزشکی کشور است و محیط زیست درباره واردات گوشت تیلاپیا اظهارنظری نداشته است.

رییس موسسه تحقیقات شیلات کشور افزود: میانگین مصرف ماهی در جهان 19 و یک دهم کیلوگرم است که برای رسیدن به میانگین مصرف جهانی باید در بخش آبزی پروری 2 و 5 برابر تولید داشته باشیم.

پورکاظمی گفت: به منظور تنوع بخشی گونه ای در شبکه آبزی پروری با اخذ مجوز از محیط زیست و سازمان دامپزشکی ماهی تیلا پیا را از خارج وارد کشور کردیم.

وی گفت: این گونه با ارزش در شرایط کاملا قرنطینه در مرکز تحقیقات ملی آبزیان آبهای شور بافق برای نخستین بار بومی سازی شد.

رییس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور افزود : با چنین اقدامی موفق شدیم سالیانه 10 تن در هر هکتار گوشت ماهی تیلاپیا تولید کنیم.

 

 

برچسب ها: تیلاپیا،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
0
0
با سلام خدمت حکیم مهر
آبزی پروری 2 و 5 برابر بشود یعنی چی؟
منظور 2و نیم بوده؟

مصاحبه شوندگان دو نفر بودند !؟
فکر کنم جا داشت روی نگارشش بیشتر کار می شد!
نظر شما
ادامه