کد خبر: ۱۹۸۹۸


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «دکتر سید حسن رضوانی» مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: با توجه به تایید مشاهده این بیماری در کشور روسیه و مهاجرت پرندگان برای گذران زمستان به ایران می‌آیند، نگرانی از احتمال ابتلای این دسته از پرندگان به بیماری وجود دارد لذا مردم باید خیلی مواظب باشند.

وی با اشاره به این که تاکنون موردی از بیماری‌های دامی و طیور در مازندران مشاهده نشده است، افزود: اقدامات پیشگیرانه شامل نمونه برداری‌های متعددی از دام‌ها و طیور صنعتی استان و بازارهای هفتگی محلی صورت گرفته و حتی از مسوولان ادارات حفاظت محیط زیست مناطق مختلف استان نیز خواسته شده تا نسبت به صدور پروانه شکار پرندگان مهاجر خودداری کنند.

مدیرکل شبکه دامپزشکی مازندران افزود: مازندران به لحاظ صنعت طیور درسطح کشور دارای جایگاه نخست بوده لذا عزم دولت برای حمایت از سرمایه گذاران با هدف ایجاد مراکز تولیدی واحد در این حوزه بسیار جدی است.

رضوانی تصریح کرد: همسو با تحقق سیاست‌های دولت، متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در حوزه دام و طیور مانند راه اندازی کارخانه جوجه کشی، مرغ مادر، گوشتی و کشتارگاه را در استان داشته باشند، با تمام توان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: برای موفقیت در این بخش بویژه در غرب مازندران از فرمانداران خواسته شده تا بسترهای لازم را با هدف حمایت از متقاضیان سرمایه گذار فراهم کنند تا شاهد چنین تحولات اقتصادی در این شهرستان‌ها نیز باشیم.

رضوانی استفاده نکردن از داروهای آنتی بیوتیک و کاهش وزن مرغ قابل عرضه با بازار به کمتر از دو کیلو گرم را از دیگر اقدامات دامپزشکی مازندران معرفی کرد و گفت: با اتخاذ چنین سیاست‌هایی در واقع هم میزان ضایعات گوشت سفید کمتر و سلامت مردم تضمین خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه