کد خبر: ۲۰۱۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
این آهوی مجروح بلافاصله در یک کلینیک دامپزشکی در سمنان تحت عمل جراحی قرار گرفت و دامپزشکان ناچار شدند پای حیوان را قطع کنند ...
aradan

حکیم مهر - به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان آرادان در استان سمنان نیمه شب شنبه 11/11/93 حدود ساعت ۳ متوجه نور پروژکتور در داخل دشت ده نمک شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان آرادان در این باره گفت: محیط بان سبحان زندی و احمد قندالی مستقر در پاسگاه محیط بانی چهارطاق بلافاصله وارد عمل شده و پس از تعقیب و گریز یک دستگاه موتورسیکلت تریل و دو راکب آن که مشغول پروژکتورکشی در دشت بودند را متوقف نمودند.

 

…………….تصویر: اسلحه شکاری دولول، پروژکتور و مهمات غیرمجاز کشف شده از شکارچیان متخلف

دکتر مهدی خاتمی اظهار داشت: از متخلفین یک قبضه اسلحه شکاری، ۶ عدد فشنگ چهارپاره (فشنگ غیرمجاز مخصوص شکار پستانداران بزرگ جثه) و یک عدد پروژکتور کشف و ضبط گردید.

 

در این رابطه دو شکارچی متخلف بازداشت و پس از انتقال به پاسگاه محیط بانی چهارطاق به همراه پرونده مربوطه به دادسرا معرفی شده و با دستور مقام قضایی هم اکنون نیز در بازداشت بسر می برند.

محیط بانان پس از روشن شدن هوا مجدداً عازم دشت شده و به جستجوی محدوده پروژکتورکشی متخلفین در شب گذشته پرداختند که با صحنه ناراحت کننده ای مواجه شدند. مامورین ماده آهوی مجروحی را مشاهده نمودند که توان راه رفتن نداشت.

 

………..محل اصابت ساچمه های چهارپاره علاوه بر پا در سایر اندام های آهو در تصویر مشخص است

آهو هدف گلوله چهارپاره قرار گرفته بود و به دلیل تقلا برای فرار و راه رفتن با وجود آسیب دیدگی، پای حیوان در حال قطع شدن بود.

آهوی مجروح توسط محیط بانان به اداره محیط زیست و سپس طی هماهنگی صورت گرفته به کلینیک دامپزشکی در سمنان منتقل گردید.

 

متاسفانه به دلیل برخورد ساچمه های چهارپاره پای ماده آهو کاملاً از مفصل جدا و دو زخم دیگر نیز بر روی بدن حیوان ایجاد شده بود.

آهوی مجروح بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفته دامپزشکان ناچار شدند پای حیوان را قطع کنند.

 

ماده آهو همچنان تحت درمان و مراقبت های دامپزشکی قرار دارد اما در صورت زنده ماندن نیز امکان بازگشت به طبیعت و حتی زندگی عادی برای این آهو وجود ندارد.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
0
با سلام. لازم به ذکر است که قطع پای آسیب دیده از قسمت ران حیوان و توسط تیم تخصصی دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان صورت پذیرفت که تصاویر مربوط به عمل و پس از آن در تصاویر این خبر موجود نیست.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
1
شکارچیان با داعشی ها هیچ فرقی ندارند چون هر دو تا قوم بسیار وحشی کثیف و بی وجدان هستند.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
0
پس چرا در تصاویر و عکسها از مفصل تارس قطع شده؟!
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
0
این تصاویر مربوط به اقداماتی است که توسط پرسنل محیط زیست انجام شده
جواد
|
-
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
0
در نهایت مرد!!!
نظر شما
ادامه