کد خبر: ۲۰۲۸
ابتدا که متوجه سرقت مجسمه "گوساله" شدیم این فکر ایجاد شد که این سرقت یک موضوع درون دانشگاهی است و مسئله حیثیتی است اما حوادثی که اتفاق افتاده نشان می دهد سرقتها یک کار برنامه ریزی شده از بیرون دانشگاه است...
vetimage

حکیم مهر - عضو هیئت رئیسه دانشگاه تهران که خبر سرقت مجسمه "گوساله" دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در ایام تعطیلات نوروزی را تایید کرد درباره علت عدم اعلام این خبر با گذشت بالغ بر یک ماه از سرقت توضیحاتی ارائه کرد.
سید محمد مقیمی گفت: اعلام سرقت این مجسمه به دانشگاه کمک می کند. بالاخره به نظر می رسد زنجیره ای هستند که بحث سرقت زنجیره ای مجسمه ها در تهران را انجام می دهند.

معاون دانشگاه تهران در پاسخ به اینکه چرا برخی مسئولان دانشگاه تهران در ارائه اطلاعات راجع به سرقت مجسمه از دانشکده دامپزشکی این موضوع را یک شایعه می دانند، گفت: ابتدا که متوجه سرقت مجسمه "گوساله" شدیم این فکر ایجاد شد که این سرقت یک موضوع درون دانشگاهی است و مسئله حیثیتی است اما حوادثی که اتفاق افتاده نشان می دهد سرقتها یک کار برنامه ریزی شده از بیرون دانشگاه است.

مصطفی خسروی مدیرکل حراست دانشگاه تهران نیزبا تایید سرقت مجسمه "گوساله" دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران گفت: مجسمه گوساله دانشکده دامپزشکی در تعطیلات نوروز 89 به سرقت رفت. در عین اینکه گزارش این سرقت به نیروی انتظامی ارائه شد تدابیر ویژه ای برای حفاظت از سایر مجسمه های دانشگاه تهران دیده شد چرا که دقت برای حفظ اموال دانشگاه وظیفه ذاتی حراست و انتظامات است.

مدیرکل حراست دانشگاه تهران درباره ارزش فرهنگی مجسمه ربوده شده از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به مهر گفت: مجسمه "گوساله" به عنوان نماد دامپزشکی از بدو تاسیس دانشکده توسط یک مجسمه ساز سوئدی به دانشگاه هدیه شده بود.

 

نظر شما
ادامه