کد خبر: ۲۰۳۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تراکم دامداری ها در البرز مشکل ساز است

مدیر کل دامپزشکی استان البرز گفت: عمده مسئله ما در البرز تراکم دامداری ها و مجاورت با شهرستانهای قزوین، آبیک و.. و مراوداتی است که بین مردم و دامداری ها برای جابجایی علوفه صورت می گیرد.

دکتر اصغر برائی نژاد درباره ورود دام های غیرمجاز به استان البرز و مسائل و تبعات آن گفت: در این مورد مشکلی وجود ندارد و به ندرت شاهد ورود دام غیرمجاز به استان هستیم. امسال فقط یکی دو مورد دیده شد که توسط نیروی انتظامی ضبط و کشتار شد.

وی افزود: عمده مسئله ما در البرز تراکم دامداری ها و مجاورت با شهرستانهای قزوین، آبیک و ... مراوداتی است که بین مردم و دامداری ها برای جابجایی علوفه بین این واحدها صورت می گیرد.

برائی نژاد این مراودات را بیش از حد خواند و اذعان داشت: اداره کل دامپزشکی استان اقدامات لازم برای حفظ ایمنی و سلامت دام را از طریق واکسیناسیون، قرنطینه، سم پاشی، پایش و ... انجام می دهد اما مجاورت این مراکز به هم و رفت و آمدهای گسترده ای که بین دامداری های البرز و شهرهای مجاور وجود دارد، دغدغه آفرین شده است.

دامپزشکی در کنار تولید کننده است

مدیرکل دامپزشکی البرز با تاکید بر اینکه استراتژی ما این است که دامدار بپذیر و باور کند که دامپزشکی در کنار تولید کننده است، گفت: حتی نظارت های ما جنبه بخشنامه ندارد و برای کمک و حمایت از دامدار اجرا می شود زیرا واحدهای دامداری علاوه بر تولید، اشتغال قابل توجهی نیز دارند و فعالیت مستمر این واحدها به حفظ اشتغال کمک می کند.

به گفته این مسئول امسال با تخصیص به موقع اعتبارات در حوزه بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی، تعداد کانون های بیماری دامی از 110 کانون به 30 کانون کاهش یافت و واکسیناسیون، پایش و مراقبت های ویژه به موقع به اجرا درآمد.

برائی نژاد با اشاره به اینکه البرز در حوزه تولید تخم مرغ و طیور از استانهای برتر کشور است، اظهار داشت: تمام این اقدامات برای حفظ دام، توسعه دامداریها و افزایش تولید و صادرات استان است و همکاری واحدهای دامداری با دامپزشکی و انجام مراقبت های ویژه در رونق این بخش تاثیر قابل توجهی دارد.

 

 

برچسب ها: دامداری، البرز،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
موسوی
|
-
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
0
اگر انگیزه و عملکرد دامپزشکی دولتی خوب باشد کارهای بزرگی قابل انجام است وضعیت حقوق ماهی حدود دومیلیون برای دکترها و یک میلیون برای کارکنان نمیتواند منجر به اتفاق بزرگ شود حمایت و پشتیبانی مدیرکل را نیاز دارد تنها ابزار کار فقط نیروی انسانی با شرایط مذکور است اغلب نیروها نیز تازه استخدام وتجربه انجام کار بزرگ ندارند پس مدیر کل محترم باید بداند مسئولیت اصلیش لجستیک قوی است
نظر شما
ادامه