کد خبر: ۲۰۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان، طی بازدید آقایان دکتر امیر راجرز و قدرت الهه کرباسیان کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در یک باب قصابی واقع در فولادشهر، دو قطعه پرنده شکاری به نام دلیجه کشف گردید که طی تذکرات و آموزش متصدی قصابی پرندگان مذکور تحویل کارشناسان شبکه دامپزشکی لنجان شدند.

دکتر امیر راجرز کارشناس شبکه دامپزشکی لنجان گفت: پرندگان کشف شده دلیجه نام دارد و از پرندگان شکاری از تیره شاهینیان است که به دلیل تکنیک خاص خود در شکار جالب توجه می باشد. دلیجه و تعدادی اندک از پرندگان دیگر از جمله پرستوهای دریایی تنها برای لجظاتی قادرند قبل از یورش به طرف طعمه در هوا ساکن باقی بمانند. این پرنده در زیستگاههای مختلفی به سر می برد و معمولاً تک زی بوده و در از بین بردن جانوران موذی که به محصولات کشاورزی و باغ ها و درختان آسیب می رسانند نقش مهمی دارد.

در ادامه دکتر امیر راجرز گفت: لازم است هموطنان گرامی از حیات وحش که یکی از بزرگترین ثروت های سرزمینمان ایران است حفاظت نموده و اگر مواردی از نگهداری پرندگان و حیوانات وحشی را مشاهده نمودند به اداره حفاظت از محیط زیست اطلاع دهند.

در آخر دکتر راجرز گفت: بیماریهای مشترک بین انسان و حیوانات اهمیت ویژه ای داشته و نگهداری از حیوانات وحشی در منازل ممکن است باعث بروز این بیماریها در شهروندان و خانواده آنان گردد.

 

 

برچسب ها: دلیجه، راجرز،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دوستدار محیط زیست
|
-
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
0
0
از دوستان عزیز و دلسوز متشکرم،این پرنده ها ثروت ملی هستند و حتما به قصد قاچاق به کشورهای حاشیه خلیج فارس شکار شده اند.
نظر شما
ادامه