کد خبر: ۲۰۷۳۷
تعداد نظرات: ۹ نظر

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزارت بهداشت هند اعلام کرد از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون 29 هزار و 558 نفر به آنفلوانزای خوکی (آنفلوانزای فوق حاد پرندگان) مبتلا شده اند که از این تعداد 1710 نفر جان سپردند.

براساس آمار وزارت بهداشت هند، ایالت های راجستان، ماهارشترا و مادیاپرادش به ترتیب با 375، 278 و 237 مورد بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را دارند. در دهلی نو پایتخت هند هم امسال 11 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای نوع
A جان سپردند.

در بین مبتلایان به این بیماری افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله دیابت و فشار خون بیشترین آمار مرگ و میر را دارند. مسئولان وزارت بهداشت هند، گرم شدن دیرتر هوا در زمستان امسال را عامل افزایش این مرگ و میر می دانند.

 

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار سازمان
|
-
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
0
0
متاسفانه با وجود آلودگی شدید کشور هند به انواع مختلف ویروس آنفولانزا و علیرغم مخالفت کارشناسان، برای اولین بار در کشور موسسه رازی با مجوز سازمان دامپزشکی اقدام به واردات تخم مرغ spf از هند کرده است. این کار یک خیانت به کشور و صنعت دام و طیور بشمار می آید و کسانی که مجوز این واردات را صادر کردند باید در پیشگاه مردم جوابگو باشند. اگر در اثر واردات تخم مرغ spf آلوده از هند که از نظر بهداشتی وضعیت بسیار نامناسبی دارد، منجر به وقوع یک اپیدمی در جمعیت دامی یا انسانی کشور شود، چه کسی پاسخگو خواهد بود و آیا اصلا قابل جبران هست؟ واقعا متاسفم.
منتقد
|
-
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
0
0
متاسفانه تا وقتی که این گروه جامعه اسلامی قدرت را در سازمان دامپزشکی در دست دارند وضعیت همین است آقایان معاونین راسا عامل موسسه رازی هستند و قطعا دوباره با ندانم کاری و .......... باعث می شوند بیماریهای اپیدمی شده و مثل گوشتهای آلوده حیثیت دامپزشکی را به خطر اندازند اینها بحث علمی و فنی ندارند فقط می خواهند .....................کنند
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
0
0
بسمه تعالی
1- موسسه رازی سالهای سال تخم مرغ SPF مورد نیاز خود را از لوهمن آلمان وارد میکرد. متاسفانه با تشدید تحریمها بچ تخم مرغ را از گمرک آلمان برگردانده و اجازه صادرات به ایران را ندادند. اولویت اول موسسه واردات تخم مرغ از چارلز ریور امریکا(نام سابق آن اسپافاس) و بعد لوهمن آلمان بدون در نظر گرفتن صرفه اقتصادی است. بنا بر این چنانچه دوستان نگران و منتقد و همکار سازمان بتوانند زمینه واردات از این کشورها را فراهم کنند علاوه بر اجر اخروی و خدمت به میهن و خلق خدا از پورسانت موسسه هم برخوردار خواهند شد.
2- موسسه ونکی هند سالیان سال تحت لیسانس چارلز ریور آمریکا بوده و اکنون تحت نظر آنهاست و تخم مرغهای اجداد SPF از امریکا وارد و گله مادر SPF خود را برپا میکند. ضمنا تمام دستورالعمل های کنترل گله و نیز مواد مصرفی را از چارلز ریور وارد میکند. و برای مصرف کننده بر اساس فارماکوپه امریکا و یا اروپا سرتیفیکیت صادر میکند و دامپزشکی دولتی هند بر آن صحه میگذارد. این شرکت توسط کارشناسان سازمان و موسسه چندین بار بازدید شده است.
3- تخم مرغها پس از جمع آوری ضدعفونی میشوند. ضمنا تخم مرغها پس از ورود به موسسه همراه کارتن با گاز ضدعفونی میشوند بنا بر این احتمال ورود ویروس از سطح تخم مرغ منتفی است.
4- در صورت آلودگی گله به ویروس آنفلوآنزا(حاد یا غیرحاد) تولید گله بشدت افت کرده و بعضا قطع میشود.
5- در صورت وجود ویروس در تخم مرغ در هنگام انکوباسیون در عرض 48-24 ساعت جنین را میکشد. تخم مرغهای مصرفی در واکسن سازی جنین دار بوده و در صورت بروز چنین مسئله ایی بسرعت خود را در فرتیلیتی و هچ ابیلیتی نشان خواهد داد. این دو شاخص در تمام بچ های وارداتی کنترل و یادداشت میشوند. و در قرارداد نیز حدی برای آنها تعیین شده است.
6- تخم مرغها بصورت رندوم توسط موسسه کنترل میشوند.
در خاتمه لازم به تذکر است که چنین نوشتارهای بدون تحقیق و سئوال مصداق بارز تشویش افکار عمومی است و چنانچه توسط قانون نیز پیگیری نشوند در محضر حق تعالی بی پاسخ نخواهند بود. افراد منتقد و نگران بهتر است که ابتدا تحقیق و سئوال کرده و سپس ..................... کنند!!
همکار سازمان
|
-
|
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
0
سلام.
1- جای تاسف است که این دوست عزیز، همکاران زحمتکش و خدوم سازمان دامپزشکی را به ............... و پورسانت بگیر موسسه رازی تنزل داده اند. متاسفانه انتقاد ما هم همین است که وقتی تفکر پورسانت دادن حاکم می شود متاسفانه مصالح بهداشتی قربانی شده و تخم مرغ SPF از هند وارد کشور می شود.
2- کلیه تولید کننذگان واکسن معتبر دنیا تخم مرغ SPF را از همان دو منبعی که نام بردید خریداری می کنند و جالب این است که دانش فنی تولید تخم مرغ SPF در آلمان و آمریکا استاندارد شده است.
3- دوستی که مدافع تخلف انجام شده است متاسفانه بسیار عوامانه سخن گفته و فرامو ش کرده اند که تخم مرغ SPF به تخم مرغ نطفه داری گفته می شوذ که در شرایط بسیار شدید قرنطینه ای و سختگیرانه بهداشتی در محیط محصور (در حد آزمایشگاه ) نگهداری می شود که لازم است آن محیط استانداردهای لازم را داشته باشد (حداقل 300 کیلومتر فاصله از موارد حتی اسپورادیک بیماری، چه برسد به اینکه بیماری بصورت اپیدمی باشد) که کشور هند فاقد این شرط است (بدلیل وجود سویه های مختلف بیماری آنفلوانزا).
4- دوست عزیز عنوان نموده که در صورت وجود آنفلوانزا (حاد و فوق حاد) در تخم مرغ در حین انکوباسیون جنین از بین می رود. این سخن بسیار عوامانه است. تخم مرغ SPF به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید احتمال وجود بیماری را هم داشته باشد چه برسد به اینکه جنین در اثر بیماری تلف شود! حتی اگر تظاهرات کلینیکی را بروز ندهد باید کاملا عاری از بیماری باشد و جای تاسف است که چنین مطالبی نوشته شده است.
5- اگر واقع بین باشیم میزان آنتی ژن آنفلوانزا که از تخم مرغهای SPF هندی بدست می آید کمتر از تخم مرغهای SPF آلمانی است که این سوال را در ذهن تداعی می کند که آیا تخم مرغهای SPF وارداتی از هند آنفلوانزا مثبت بوده اند یا خیر و علت این کاهش چیست؟
6- آیا اساتید متخصص دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران (از جمله دکتر وصفی مرندی) که مرجع تشخیص آنفلوانزا در کشور می باشند واردات تخم مرغ SPF از هند را تایید نموده اند و یا اینکه بدون تایید ایشان و سایر اساتید خارج از مجموعه این مجوز صادر شده است.
7- دوست عزیز! فرهیخته! هموطن! بدلیل تحریم ظالمانه کشور عزیزمان و نیز عدم توانایی و دانش فنی موسسه رازی در تولید تخم مرغ SPF (علیرغم مصاحبه های مکرر روسای موسسه رازی در ادوار مختلف و ادعای تولید تخم مرغ SPF) دلیل نمی شود که به بهانه تولید، امنیت ملی و زیست محیطی و پدافند غیرعامل کشور را زیر سوال برده و با دست خودمان اجرام بیولوژیک خطرزا را وارد کشور کنیم و باعث بروز بیماریهای نوپدید و بازپدید شویم.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
بسمه تعالی
در ابتدا باید عرض کنم که بنده به هیچ وجه علاقه و حوصله بحث دو طرفه را نداشته و دوست ندارم که وقت سایر عزیزان را نیز به بیهودگی تلف کنم. دوست عزیز همکار سازمان چیزهایی شنیده اند که مصداق ضرب المثل های ذیل است: شنیده است که زن حامله خاک میخورد اما نمیداند چه خاکی!! و یا شنیده است که در ختنه جایی را میبرند اما چکونه و جه اندازه نه!!
- که مشت نمونه خروار آن فاصله 300 کیلومتری از موارد بیماری !! است. اگر ایشان رفرانسی برای این مسئله ارائه کنند من سایر حرف های ایشان را نیز می پذیرم. بنده فارم لوهمن در کوکسافن آلمان – ترکیه در مانیسا – چین در استان جینان و ونکی هند در شهر پونا را بازدید کرده ام. در هیچکدام چنین شرایطی وجود ندارد(البته فارم هند 80 کیلومتر با مناطق مسکو نی فاصله دارد). دوستان علاقمند با گوگل مپ نیز میتوانند این مسئله را دنبال کنند. در چین که آنهم به 14 کشور تخم مرغ صادر می کند و تحت لیسانس چارلز ریور است یک خیابان با روستا فاصله دارد!! نه 300 کیلومتر و تمام پرنده های اهلی و وحشی را هم تست نکرده اند که آیا بیمار هستند یا نه؟!
- بدلیل اینکه هوای فارم SPF از سه مرحله فیلتراسیون (ابتدا از فیلتر 10 میکرون و بعد 5 میکرون و بعد از فیلتر هپا) عبور میکند و نیز هوای فارم فشار مثبت است و کل هوا بصورت 100% هوای fresh وارد و از طرف دیگر خارج میشود و دمپرها و اقداماتی را انجام میدهند که در هیج حالتی هوا برگشت نداشته باشد.
- در خصوص پورسانت بنده اهانتی نکردم بلکه منظورم نشان دادن یک کار ناممکن بود اما ظاهرا ضمیر مخاطب خود را یافته است!
- در مورد تایید اساتید دانشکده نیز ایشان به ساحت سازمان دامپزشکی توهین کرده اند. اولا بنده دکترا و تخصص خود را در دانشکده دامپزشکی دانشکاه تهران گرفته و به کلیه اساتید آنجا احترام فراوان قائل هستم. اما National Authority سازمان دامپزشکی است که میتواند از اساتید کل کشور به عنوان مشاور استفاده کند اما مجوز نهایی به عهده سازمان است.
- تخم مرغ SPF بر اساس فارماکوپه امریکا و اروپا باید عاری از 22 آنتی بادی و یک آنتی ژن باشد. که این امر با خونگیری از 100% گله در دو مقطع زمانی و خونگیری بصورت ماهیانه از 5% گله و آزمایشات لازم که در فارماکوپه نام و روش آزمایشات مبسوط آمده است انجام می پذیرد و SPF بودن آن اثبات میشود. بنده در صحبت قبلی نگفتم که تخم مرغ باید دارای بیماری باشد! بلکه عرض کردم که این آزمایشات در آزمایشگاه تولید کننده انجام میشود و دامپزشکی دولتی هم بر آن صحه میگذارد و اگر احیانا تخم مرغ دارای آلودگی باشد در انکوباسیون خود را نشان میدهد.
- فارم ونکی هند به کشورهای مختلف که مانند ما بخاطر تحریم مجبور نیستند به بهانه تولید، امنیت ملی و زیست محیطی و پدافند غیرعامل کشور خود را زیر سوال برده و با دست خودشان اجرام بیولوژیک خطرزا را وارد کشور کنند و باعث بروز بیماریهای نوپدید و بازپدید شوند !!!! مانند کره جنوبی، هنگ کنگ ، روسیه و ..... نیز تخم مرغ صادر میکند. همانگونه که گفته شد این شرکت تحت لیسانس چارلز ریور بوده و اکنون نیز ارتباط مستمر و ارگانیک با آنجا داشته و گواهی بارزسی آنجا را دارد.
- همین تفکرات سیاه و غیرعلمی بر برخی افراد در سازمان و جاهای دیگر حاکم است که بعضا از پدافند غیر عامل و چیزهای دیگر دم می زنند و گاهی مسائلی را مطرح میکنند که جای تعجب دارد. از جمله اینکه واکسنهای وارداتی به سویه های بیماری زا آلوده است! این افراد از انجام کوچکترین کاری عاجز بوده و فقط تفکرات منفی خود را بر دیگران تحمیل میکنند. سئوال این است که : واکسن های خارجی که آلوده هستند- تخم مرغ که آلوده است و نباید در داخل تولید کرد. خوب جناب پرفسور شما راه حل بده که چکار باید کرد؟؟
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
0
من کاری به مسائل علمی ندارم چون به این مسائل احاطه ندارم اظهار نظر نمی کنم. اما میخواهم عرض کنم که واردات تخم مرغ از هند بر خلاف ادعاهای کذب همکار سازمان پس از بررسی های فراوان در زمان ریاست دکتر دلیمی کلید خورد و آغاز شد و ربطی به جامعه اسلامی نداشته و ندارد و اتفاقا ایشان با این تشکل نه تنها رابطه حسنه نداشت بلکه مشکل هم داشت. بنا بر این دوست عزیزمان بهتر است سنجیده تر سخن بگویند.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
0
در دهه 80 شمسی قرار شد برای دوره ایی در خصوص حیوانات تحت آزمایش به کشور تایلند سفر کنیم. این دوره توسط WHO برگزار میشد. قبل از سفر من خیلی دپرس و ناراحت بودم از اینکه تصور ما در باره تایلند موارد سوء اخلاقی بود و با خود فکر میکردیم که تایلند از نظر علمی برای ما ارزشی خواهد داشت یا نه؟
پس از سفر به آنجا متوجه شدیم که NIH یا Nationa Institute for Health در آنجا شهرک بزرگ و مجهزی است که ژاپنی ها برای آنها احداث کرده و دارای سخت افزار و نرم افزار قوی و مناسبی است و ما بدون علم و آگاهی پیش داوری کرده ایم.
منظور من از این مثال این بود که برخی کشورها خصوصا در دوران پس از انقلاب که رابطه ما با جهان (بدلیل افراد سیاه بین و سیاه نما) کاهش پیدا کرده و عقب مانده ایم رشد فراوانی کرده اند و یا در برخی رشته ها و قسمت ها رشد خوبی کرده اند. از جمله این کشورها چین و در برخی موارد اندونزی و تایلند و هند است. برای قضاوت صحیح باید از این کشورها و یا مراکز بازدید کرد و نباید در ورطه پیشداوری غلط افتاد.
شرکت ونکی هند حدود 85% مرغ گوشتی و حدود 96% مرغ تخمگذار هند را تولید می کند که با توجه به جمغیت میلیاردی هند رقم قابل توجهی است.
کشور هند اکنون امتیاز اتومبیل سوزوکی را کلا خریده و این اتومبیل در این کشور تولید میشود. صدها داستان دیگر .....
همکار سازمان
|
-
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
0
0
سلام. ابتدا از دست اندرکاران سایت حکیم مهر تشکر میکنم که بستری را فراهم کردند تا به این بحث مهم که با مصالح کلان ملی و امنیت کشور مرتبط است پرداخته شود.
خوشبختانه ذینفعین و دوستان به تکاپو افتاده و کامنت های ..................... می دهند. توجه آن دوست محترمی که از بیانات ایشان مشهود است که ظاهرا دارای پست اداری بالا می باشند به موارد زیر جلب می کنم:
1- سازمان دامپزشکی کشور در همه ادوار گذشته با واردت تخم مرغ SPF از هند به دلیل اشکالات فراوان بهداشتی مخالفت نموده بود و تنها در همین اواخر به بهانه تحریم و در جلسه کمیسیونی که بیش از نیمی از حاضرین آن از متخصصین شاغل در موسسه بوده اند ، با حمایت برخی افراد در سازمان دامپزشکی و بدون حضور متخصصین دانشکده دامپزشکی و معتمدین خارج از سازمان دامپزشکی اجازه واردات تخم مرغ SPF از هند داده شد. خوشحالم که جنابعالی حداقل برای تبعات بعدی و مسائل حقوقی و جزایی مرتبط ، سازمان دامپزشکی را مسئول دانسته اید و لازم است دوستانی که این مجوز را امضاء کرده اند به کامنت شما و عواقب آن توجه نمایند.
2- دوست عزیز. کدام مرکز معتبر دنیا مثل مریال، اینتروت و ... که رفرانس های تولید واکسن در دنیا می باشند از این شرکت هندی تخم مرغ SPF تهیه می نمایند؟ اگر کمی مطالعه بفرمایید متوجه می شوید تولیدکنندگان مطرح و صاحب استاندارد دنیا تنها تخم مرغ SPF خود را از همان دو مرکزی که قبلا نام بردید تهیه می کنند.
3- حداقل یک مورد آزمایش تخم مرغ SPF وارداتی از هند توسط موسسه موجود است که آنفلوانزای آن مثبت بوده که مستندات آن هم موجود است و با توجه به ذینفع بودن شرکت تولید کننده واکسن در واردات تخم SPF لازم است سازمان دامپزشکی نمونه ها را یه محلی غیر از شرکت ذینفع (مراکز آزمایشگاهی بین المللی) برای آزمایش بفرستد تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد!!!!
4- فرموده اید : (( همین تفکرات سیاه و غیرعلمی بر برخی افراد در سازمان و جاهای دیگر حاکم است که بعضا از پدافند غیر عامل و چیزهای دیگر دم می زنند و گاهی مسائلی را مطرح میکنند که جای تعجب دارد. از جمله اینکه واکسنهای وارداتی به سویه های بیماری زا آلوده است! ))
متاسفانه طی سنوات گذشته رییس موسسه رازی در مصاحبه های متعدد آلوده بودن واکسن های وارداتی و احتمال بروز سویه های جدید را مطرح نموده و از افزایش حجم واردات دم زده اند در حالیکه کارشناسان مجرب سازمان به وظایف قانونی خود عمل نموده و خواهند نمود ، هر چند در بعضی موارد تعویض های سیاسی باعث شده که اعتراضات کارشناسان سازمان به جایی نرسد (مثل مورد اخیر).
5- متاسفانه شما و همکارانتان .............................................!!!!!!!!!
6- قبلا هم از شما پرسیده ام که میزان آنتی ژن آنفلوانزا که از تخم مرغهای SPF هندی بدست می آید کمتر از تخم مرغهای SPF آلمانی است. آیا تخم مرغ های SPF وارداتی از هند آنفلوانزا مثبت بوده اند یا خیر و علت این کاهش چیست؟
7- چون سطح علمی شما برایم مشخص نیست و خود نیز در موارد علمی بجای اینکه خود استنباط شخصی نمایم سعی می کنم به متخصصین رجوع کنم ، از حکیم مهر میخواهم که فضایی ایجاد کنند که با حضور متخصصین مستقل (خصوصا دکتر وصفی مرندی) و در یک نشست علمی این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.
8- شما که همکاران زحمتکش سازمان را متهم به ................... و پورسانت گیری می کنید تاکنون چندین طرح تحقیقاتی برای تولید تخم مرغ SPF که مجموعاً بالغ بر چند ده میلیارد تومان می شود از پول بیت المال را گرفته اید و هنوز هم دنبال واردات از هند هستید. پس نتیجه این همه هزینه و مصاحبه های مکرر چه شده است؟ پس بجای درج کامنتهای ناشی از عصبانت پاسخگوی موارد فوق باشید.
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
0
0
با سلام و احترام،
ضمن تشکر از اظهار نظر مخاطبین محترم حکیم مهر، با توجه به اینکه در نظرات بعضی دوستان اتهامات و اظهاراتی مطرح شده است که ممکن است برای این وبسایت مسئولیت حقوقی ایجاد نماید، از درج نظر جدید در ذیل این خبر معذوریم.
امیدواریم بزودی نشستی را با حضور صاحب نظران برای بررسی بیشتر این موضوع برگزار نمائیم.
نظر شما
ادامه