کد خبر: ۲۰۸۷۳

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر مقدار کمی گوشت قرمز وارد می شود که با توجه به توان داخلی می توان در سال های آینده به خوداتکایی در تولید و صادرات این محصول رسید هرچند اکنون در این مسیر قرار داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا) به نقل از وزارت جهادکشاورزی، حسن رکنی افزود: در سال های آینده باید به سمت صادرکننده گوشت قرمز حرکت کنیم که این امر با توسعه فرآیند تولید و اصلاح ژنتیک دام ها قابل تحقق است.

وی از برنامه ریزی برای صادرات مستمر محصولات پروتئینی و لبنی به بازارهای هدف خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته 70 هزار تن گوشت مرغ صادر شد که امسال این رقم به 100 هزار تن افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه تولید گوشت مرغ در کشور شرایط خوبی دارد، تصریح کرد: ایران در تولید گوشت مرغ هفتمین کشور تولیدکننده به شمار می رود این در حالی است که میانگین مصرف سرانه کشور ما بیش از دو برابر جهانی است.

وی افزود: این مصرف سرانه نشان می دهد گرایش به مصرف گوشت های کم چرب در جامعه بیشتر است و البته امکان تولید 2 میلیون تن گوشت مرغ را داریم و با توجه به ظرفیت هایی که ایجاد شده این میزان تا سه میلیون تن هم قابل افزایش است.

رکنی درباره صادرات محصولات لبنی و شیر گفت: سالانه 8 میلیون و 600 هزار تن شیر در کشور تولید می شود و محصولات لبنی در ایران از تنوع زیادی برخوردار است.

وی افزود : طی سال 92، 550 هزار تن شیر و محصولات لبنی به منطقه صادر شد که این حجم صادرات در سال گذشته افزایش یافته و برای سال جدید نیز برنامه گسترش بازارهای هدف را در دستور کار داریم.

رکنی درباره تنظیم بازار داخلی گفت: ظرفیت تولید به نحوی است که می توانیم علاوه بر توسعه صادرات نیاز داخلی را نیز به خوبی تامین کنیم و قیمت گوشت مرغ در 10 ماه پارسال به ضرر تولید کننده بود و در دو ماه آخر مقداری افزایش یافت که با استفاده از ذخایر گوشت مرغ منجمد، قیمت ها ساماندهی شد.

 

 

برچسب ها: گوشت قرمز، رکنی،
نظر شما
ادامه