کد خبر: ۲۱۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

30 شکارچی در بوکان با خداحافظی و اظهار ندامت از شکار و زنده گیری پرندگان به جمع دوستداران محیط زیست پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسمی که روز سه شنبه به همین مناسبت با عنوان طرح میثاق با طبیعت در ارتفاعات کوه برده زرد با حضور دادستان و شماری از مسوولان اجرایی و علاقه مندان به محیط زیست بوکان برگزار شد، این تعداد از شکارچیان از شکار خداحافظی، 30 قطعه کبک را در دامن طبیعت رهاسازی کرده و 150 عدد قفس را به آتش کشیدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در این مراسم گفت: با افزایش آگاهی عمومی از مسائل و آموزه های زیست محیطی، شمار شکارچیانی که به منظور اعلام انزجار از شکار و حمایت از حیات وحش از شکار اظهار ندامت کرده و برای همیشه از زنده گیری پرندگان خداحافظی کردند در این شهرستان در حال افزایش است.

محمد احمدی افزود: تعدادی از این شکارچیان 30 تا 40 سال بود که در این شهرستان به شکار پرندگان و حیوانات مشغول بودند.

احمدی در خصوص اجرای طرح میثاق با طبیعت گفت: در راستای فرهنگ سازی و بالا بردن سطح آگاهی های عمومی مردم در ارتباط با قوانین و مقررات زیست محیطی، این طرح در اداره محیط زیست بوکان و با همکاری خود مردم اجرا می شود.

در سال گذشته نیز 20 نفر شکارچی با شکار و صید خداحافظی کرده و در همین راستا 60 قطعه کبک نیز آزاد شدند. پارسال همچنین بیش از 60 شکارچی در مهاباد با شکار خداحافظی کرده بودند.

مهاباد و بوکان دو شهرستان بزرگ جنوب آذربایجان غربی هستند. شهرستان بوکان با 227 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
0
درود بر وجدان بیدار و آگاهشان و درود بر بانیان این فرهنگ سازی
نظر شما
ادامه