کد خبر: ۲۱۷۹

حکیم مهر -  مدیرگروه صندوق بیمه کشاورزی استان تهران گفت : این صندوق 43 محصول زراعی، باغی، دامی، طیور و آبزیان و منابع طبیعی را در سال زراعی جاری تحت پوشش قرار داده است.
فاضل سجادی افزود: تعداد افراد بیمه گر در سال زراعی 88 – 89 به 15 هزار و 577 نفر رسیده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.
وی درباره سطوح بیمه شده در زراعت پاییزه خاطرنشان کرد: 55 هزار و 600 هکتار از اراضی زراعی، چهار هزار و 503 هکتار از اراضی باغی، 88 هزار و 710 هکتار از اراضی منابع طبیعی، 493 هزار و 874 واحد دامی، 99 میلیون و 763 هزار و 936 قطعه از طیور و 10 هزار و 760 مترمربع از آبزیان استان تهران تحت پوشش صندوق بیمه قرار گرفتند.

 

پرداخت خسارت 5/4 میلیارد تومانی به بهره برداران تهرانی


سجادی با اعلام اینکه حدود 5/4 میلیارد تومان خسارت تاکنون به بهره برداران پرداخت شده است تصریح کرد: خسارتهای سال زراعی جاری مربوط به تگرگ، سیل و طوفان بوده است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود میزان خسارت تا پایان سال زراعی جاری به 12 میلیارد تومان برسد. اما رقم دقیق آن پس از بررسیهای کارشناسان اعلام خواهد شد.
سجادی درباره تب برفکی نیز تاکید کرد: واحدهای دامداری صنعتی، اصیل و سنتی، بهداشتی و واحدهای پرواربندی و اصلاح نژادی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند که به واحدهای درگیر بیماری تب برفکی غرامت پرداخت شد.
مدیرگروه صندوق بیمه کشاورزی استان تهران 18 واحد از واحدهای گاوداری را مشمول پرداخت غرامت در زمینه تب برفکی برشمرد و گفت: هفت واحد مربوط به ورامین، چهار واحد پاکدشت، شش واحد شهر ری و یک واحد مربوط به کرج بود.
وی افزود: تب برفکی بیماریهای ثانویه ای چون لنگش حیوان، کاهش تولید و... را باعث می شود. بنابراین بیمه کاهش میزان تولید را تحت پوشش قرار می دهد.
سجادی از تهیه نامه ای به دولت در خصوص اختصاص غرامت بیمه ای به واحدهای دامهای کوچک چون گوسفند و بز خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص بودجه از سوی دولت به واحدهای دامداری کوچکی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، غرامت پرداخت می شود.

 

نظر شما
ادامه