کد خبر: ۲۱۸۸۳

اداره کل دامپزشکی گیلان از مردم استان خواست هرگونه تلفات نامتعارف و علایم مرتبط با بیماری آنفلوانزا (تورم سر و صورت، ریزش ترشحات بینی، سیانوزه شدن تاج و ریش و خونریزی زیر جلدی در ساق پا) را سریعاً به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، به دلیل مشاهده موارد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورهای همسایه اصول و ضوابط بهداشتی باید رعایت شود.

اداره کل دامپزشکی گیلان از مرغداران، روستاییان و شهروندان خواست با توجه به حساسیت موضوع موارد امنیت زیستی و اصول قرنطینه‌ای - بهداشتی را به نحو مقتضی رعایت کنند و هرگونه تلفات نامتعارف و علایم مرتبط با بیماری آنفلوانزا (تورم سر و صورت، ریزش ترشحات بینی، سیانوزه شدن تاج و ریش و خونریزی زیر جلدی در ساق پا) را سریعا به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری بسیار حاد و کشنده طیور و از بیماری‌های قابل انتقال به انسان است و بروز آن می‌تواند با تبعات شدیدی در بهداشت عمومی جامعه همراه باشد.

همچنین لازم است شهروندان ضمن پرهیز از تماس با پرندگان زنده و خرید از زنده فروشی‌ها، در موارد لزوم با مأمورین اداره‌کل دامپزشکی استان همکاری لازم را درخصوص بررسی و پیگیری موارد مشکوک به انجام رسانند و در صورت لزوم با شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و یا با سامانه 1512 تماس حاص کنند.

 

 

نظر شما
ادامه