کد خبر: ۲۱۹۲

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 80 درصد کشتارگاه های طیور موجود در کشور صنعتی هستند.
دکتر سید محسن دستور افزود: طبق آمار، در حال حاضر بیش از 80 درصد کشتارگاه های طیور موجود در کشور از نوع صنعتی هستند و کمتر از 20 درصد آنها به صورت سنتی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: البته در خصوص این 20 درصد نیز نظارتهایی وجود دارد و اجازه نمی دهیم نظارتها بر آنها قطع شود زیرا سازمان دامپزشکی در این خصوص وظیفه بسیار سنگینی به عهده دارد که به آن عمل می کند.

این مسئول بیان کرد: در خصوص کشتارگاه های دام نیز تعدادی از آنها همچنان سنتی هستند اما سازمان دامپزشکی بر آنها نیز نظارت دارد و کیفیت آنها را مورد کنترل قرار می دهد تا از به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: صنعتی شدن بیش از 80 درصد از کشتارگاه های طیور در کشور موفقیت بزرگی است که کمک می کند تا تولیدات این مراکز از کیفیت بالایی برخوردار باشد و احتمال بروز مشکلات نیز در این خصوص کم شود.

دستور اضافه کرد: تلاش می شود که کشتارگاه های کشور تا حد ممکن به شکل صنعتی فعالیت کنند و در صورت امکان آمار 80 درصدی یادشده افزایش یابد زیرا در این حالت، امور به  شکل اصولی تری انجام می شود و وظایف دامپزشکی تحقق بیشتری پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده همزمان از تجریبات سنتی و دانش نوین و صنعتی و همراه کردن این دو با هم، تاثیر بسیار قابل توجهی دارد که این امر در مورد کشتارگاه ها نیز صادق است و تحقق آن از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند.

دستور در خصوص تولید مرغ نیز افزود: البته تلاش می شود که تولید مرغ به همراه مصرف داروی کمتری صورت گیرد که این امر در بهبود وضعیت تولید مرغ در کشور تاثیر فراوانی دارد و بسیاری از مشکلات در این خصوص را کاهش می دهد ضمن اینکه کار شبانه روزی بر روی تولید واکسن تب برفکی با سویه O به صورت مونووالان یا تک ظرفیتی و تتراوالان چهار ظرفیتی آغاز شد و موسسه رازی در کمتر از دو هفته موفق شد واکسن جدید را تولید کند.
 

نظر شما
ادامه