کد خبر: ۲۲۶۶

حکیم مهر -  در دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشور با وزیر کشاورزی جمهوری گرجستان و هیئت همراه که در ساختمان وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، طرفین راههای گسترش همکاریهای دو کشور را در زمینه دامپزشکی مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

در این دیدار وزیر کشاورزی جمهوری گرجستان با توجه به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولیدات کشاورزی و دامپروری، خواستار ارائه کمکهای فنی و تخصصی در زمینه کشاورزی، دامپروری و دامپزشکی از سوی جمهوری اسلامی ایران به جمهوری گرجستان شد، وی همچنین با ارائه آمار جمعیت دامی کشور گرجستان به ویژه جمعیت گوسفند، خواستار همکاری سازمان دامپزشکی کشور در زمینه صادرات دام زنده به جمهوری اسلامی ایران گردید.

وزیر کشاورزی جمهوری گرجستان همچنین آمادگی کشورش را جهت پذیرش کارشناسان سازمان دامپزشکی ایران به منظور بررسی وضعیت بهداشت دام و نحوه ارائه خدمات دامپزشکی از سوی سرویس دامپزشکی کشور گرجستان، اعلام نمود.

وی در ادامه خواستار کمکهای فنی و تخصصی ایران در زمینه احداث کشتارگاههای صنعتی در گرجستان به منظور استحصال و صادرات گوشت قرمز به جمهوری اسلامی گردید.

در این دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشورمان با اشاره به ظرفیت های سازمان دامپزشکی و نیز وجود تعداد قابل توجه کارخانجات تولید داروهای دامی و مواد ضدعفونی و نیز تولید واکسنهای دامی در کشور، توضیحاتی در خصوص امکانات آزمایشگاهی و تشخیص در زمینه بیماریهای دامی و بهداشت مواد غذایی ارائه داد که مورد توجه هیات گرجستانی قرار گرفت.

دکتر سید محسن دستور همچنین با اشاره به ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه ای در زمینه واردات دام زنده، گفت: در حال حاضر به دلیل وجود کانونهای بیماری تب برفکی در ایران و برخی کشورهای منطقه،‌ واردات هر گونه دام زنده به کشور ممنوع است و در مجموع با در نظر گرفتن شرایط کشورهای متقاضی صادرات دام زنده ، واردات گوشت قرمز منجمد بسته بندی شده از نظر سازمان دامپزشکی کشور نسبت به واردات دام زنده دارای اولویت و ارجحیت می باشد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد واردات دام زنده از کشور گرجستان منوط به اعزام تیم کارشناسی این سازمان و بررسی وضعیت بهداشت دام و بیماریهای دامی در گشور گرجستان می باشد.

 وی همچینن آمادگی کشورمان را درخصوص ارائه کمکهای فنی و تخصصی دامپزشکی و صنایع وابسته از جمله کشتارگاههای بهداشتی به طرف گرجی اعلام نمود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور همچنین در دیدار جداگانه با همتای گرجی خود، در خصوص مسائل مورد علاقه دو طرف در زمینه دامپزشکی بحث و تبادل نظر کرد.

 

نظر شما
ادامه