کد خبر: ۲۲۷۶۴

به تازگی دستگاهی ساخته شده که با تولید صدایی شبیه جست و خیز ماهی ها در حین خوردن غذا در سطح آب، آنها را به سمت تور کشیده و بدین ترتیب شکار این آبزیان ساده تر از هر زمان دیگری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دستگاه که ظاهری شبیه به بستنی قیفی دارد با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده و به ماهی گیران کمک می کند تا در مدت زمانی اندک انبوهی از ماهی ها را به سمت تور پهن شده در دریا جذب کرده و صید بزرگی را انجام دهند.

پیشتر از این فناوری هایی نظیر ردیاب ماهی قابل اتصال به تلفن همراه هوشمند و حتی پهپاد ضدآبی که طعمه را در میان جمعیت ماهی های در حال شنا قرار می دهد ابداع شده بود اما با استفاده از فناوری Fish Call فرآیند صید آبزیان ساده تر از گذشته می شود.

این دستگاه در واقع ایده قدیمی پدر و پسر ماهیگیری است که حالا قرار است در قالب یک فناوری تجاری وارد بازار شود.

دستگاه Fish Call مجهز به باتری ۹ ولتی است که بین ۶ تا ۸ ساعت کارایی دارد. به محض اینکه دستگاه در محل مورد نظر راه اندازی شود، صداهایی تولید می کند که دقیقا شبیه صدای جست و خیز ماهی ها در حین ربودن غذای ریخته شده توسط علاقمندان به ماهی ها در سطح آب است.

این فناوری جدید برای کسب حمایتهای مالی بیشتر در سایت جذب سرمایه Kickstarter قرار گرفته است. برای این پروژه جذب ۱۰ هزار دلار سرمایه به عنوان هدف نهایی در نظر گرفته شده است.

 

 

نظر شما
ادامه