کد خبر: ۲۲۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس سازمان دامپزشکی گفت: کمیته ساماندهی امور کشتارگاههای کشور در همه استانها با مسوولیت یکی از معاونت های استانداری و با دبیری دامپزشکی استان تشکیل می شود.

«دکتر مهدی خلج» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه رییس سازمان دامپزشکی و معاونت عمرانی وزارت کشور، فعال سازی این کمیته به همه استانداران ابلاغ شده است.

وی هدف از تشکیل این کمیته را ساماندهی کشتارگاههای دام عنوان کرد و افزود: در همین راستا یک جلد کتاب توسط سازمان دامپزشکی کشور تهیه و از سوی وزارت کشور چاپ شده که در آن سیاست های ساماندهی کشتارگاه های دام از منظر سازمان لحاظ و طی یک نامه رسمی به استانداران کشور تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه از نظر سازمان دامپزشکی کشتارگاه های صنعتی هم پالایشگاه است، هم بنگاه اقتصادی و هم نبض کنترل بیماری های مشترک دام و انسان،ادامه داد: با توسعه و افزایش کشتارگاههای صنعتی، از فعالیت کشتارگاههای سنتی و غیر مجاز ممانعت می شود.

خلج یادآور شد: در استان گیلان همه کشتارهای دام و طیور در کشتارگاه های صنعتی انجام می شود و کشتارگاه سنتی و غیر مجاز وجود ندارد و سازمان دامپزشکی در صدد است که وضعیت مشابه این استان را در دیگر نقاط کشور نیز ایجاد کند.

وی تاکید کرد: ادارات کل دامپزشکی برای تحقق این امر نیازمند کمک و همکاری دیگر دستگاههای مرتبط و بویژه استانداری ها هستند و در همه استانها این برنامه در دست اجرا و پیگیری است.

وی همچنین از نصب تجهیزات مدرن و پیش سرد کن در سردخانه های کشتارگاه های صنعتی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از انتقال بیماری از دام به انسان، باید گوشت قبل از مصرف 24 ساعت در فضای سرد قرار بگیرد و سازمان دامپزشکی در استانها در تلاش است که 120 کشتارگاه مجهز به سردخانه با سرمای بالای صفر درجه ایجاد کند که این گونه سردخانه ها در استان تهران در مرحله تکمیل است.

در حال حاضر 75 کشتارگاه صنعتی دام مجهز در کشور فعال است و 35 کشتارگاه نیز در حال رسیدن به مرحله بهره برداری است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور در سفری دو روزه برای بررسی وضعیت و ظرفیت های دامپزشکی ایلام در حوزه های مختلف به این استان سفر کرده است.

عصر دیروز با حضور وی، استاندار و جمعی از مسوولان استان، نخستین و بزرگترین بیمارستان دامپزشکی غرب کشور مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
اره کمیته سامان دهی برای فشار بیشتر بر مسول فنی های دامپزشک.و رفاه حال کارفرماها با درامد های ده ها میلیونی....
نظر شما
ادامه