کد خبر: ۲۳۰۲۸

رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره‌کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به انتشار پیامی در شبکههای اجتماعی در خصوص توزیع مرغ‌های ناسالم گفت: خبر توزیع مرغهای منجمد ناسالم برگشتی از عراق در بازار ایران شایعهای بیش نیست.

«دکتر بابک قاسمالعسکری» در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از شیوع بیمار آنفولانزای حاد در برخی نقاط از جمله شمال کشورمان، عراق واردات تخممرغ و مرغ منجمد را از حدود 35 کشور دنیا از جمله ایران ممنوع کرد که پس از برگزاری نشستی با طرفین ایرانی و عراقی در این زمینه، برای طرف عراقی مطرح شد که این بیماری از طریق طیور زنده منتقل میشود و پس از انجام بررسیهای لازم، واردات مرغ منجمد و تخم مرغ از ایران به عراق آزاد شد.

وی ادامه داد: البته این بیماری با انجام اقدامات ضروری و لازم در ایران به خوبی کنترل شد. این موضوع مربوط به حدود یک ماه و نیم گذشته بود. همچنین در مقطع زمانی دیگر عراق به دلیل نداشتن مشکلات تردد کامیونهای خود به ایران بار دیگر واردات را از کشورمان متوقف کرد که با ارسال نامهای و بررسی جزئیات، مساله حل و صادرات از ایران مجددا انجام شد.

رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره‌کل دامپزشکی خوزستان گفت: بازگشت محموله مرغهای منجمد ایران از کشور عراق و توزیع این مرغها در بازار ایران صحت ندارد. با توجه به رسالتی که بر عهده ماست، مواردی که سلامت مردم را تهدید میکند، پیگیری شده و در صورت مشاهده، از توزیع محصول ناسالم در بازار جلوگیری می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه