کد خبر: ۲۳۱۸۲

دپارتمان سلامت و اداره امور حیوانات فیلیپین اعلام کرد: ویروس "رستون ابولا" در بین میمون‌های نگهداری شده در یکی از مراکز این کشور مشاهده شده است.

به گزارش ایسنا،‌ کارشناسان دپارتمان سلامت فیلیپین عموم مردم این کشور را مطمئن ساختند که این ویروس با ویروس بیماری ابولا که اخیراً به آلوده شدن بیش از 28 هزار نفر و مرگ حدود 11 هزار و 300 نفر از این بیماران منجر شد، متفاوت است.

دبیر دپارتمان سلامت فیلیپین با خودداری از افشای نام این مرکز گفت: 25 نفر از پرسنل آن تحت کنترل قرار گرفتند. همچنین نمونه‌های خون جمع آوری شده از این افراد برای انجام آزمایش آنتی بادی‌های بیماری ویروس ابولا مورد بررسی قرار گرفت که شواهدی مبنی بر وجود این بیماری مشاهده نشد.

در حالی که این ویروس موجب بروز بیماری در انسان نمی‌شود، بررسی وضعیت سلامت کارکنان مشغول به کار در این تاسیسات در حال انجام است. همچنین مطالعات لازم در مورد چگونگی آلوده شدن این میمون‌ها به این ویروس‌ آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بیماری ویروسی ابولا اولین بار در میمون‌هایی از فیلیپین شناسایی شد که در اوائل دهه 1990 در یکی از آزمایشگاه‌های ایالت ویرجینیای آمریکا تحت مطالعه قرار داشتند.

 

 

نظر شما
ادامه