کد خبر: ۲۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی قزوین و آذربایجان شرقی

 

صدور مجوز حمل جهت کشتار دامهای سالم توسط اداره کل دامپزشکی استان قزوین

 

دکتر مجید رضا شکری رییس اداره مبارزه با بیماریهای دامی دامپزشکی استان قزوین گفت : با عنایت به وجود خطر بالقوه بروز بیماری تب برفکی، نقل و انتقال دام به منظور کشتار و به مقصد کشتارگاه صرفاً با هماهنگی کامل و اخذ مجوزهای مربوطه از ادارات دامپزشکی مبدأ و مقصد استانها، بجز استانهای هرمزگان ،جیرفت کرمان وسیستان بلوچستان امکان پذیر است.

 وی افزود : ورود هرگونه دام جهت نگهداری و پرورش در استان قزوین کماکان تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

-------------------------------

 

معاون فنی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد:
ضدعفونی 11 هزار خودرو در مرز جلفا

 معاون فنی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از ضدعفونی 11 هزار خودرو در داکت ضدعفونی مرز جلفا خبر داد.

سید رضا ثقلینی اظهار داشت: در دو ماهه نخست سال نزدیک به 11 هزار خودرو در مرز جلفا و نوردوز در راستای جلوگیری از ورود بیماری‌های واگیر دامی به کشور ضدعفونی شدند.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی تاکید: خودورهای ورودی به کشور توسط داکت‌های ضدعفونی اتوماتیک مستقر در مرزهای استان به صورت کامل ضدعفونی می‌شوند.
وی با اشاره به افتتاح داکت ضدعفونی مرزی شهرستان جلفا در دهه فجر انقلاب اسلامی سال گذشته که یکی از داکت‌های مجهز کشور نیز به شمار می‌آید، افزود: راه ورود بیماری‌های مختلف دام و طیور به ویژه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از طریق خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های دامی و خودروهای گذری از این مرز، به طور محسوسی کاهش یافته است.
معاون فنی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی همچنین خاطرنشان کرد: برای ضدعفونی این تعداد خودرو حدود 1.5تن ماده ضدعفونی کننده بسیار قوی آنتی باکتریال و ضد ویروس استفاده شده است که مسئولان فنی دامپزشکی مستقر در داکت بر صحت عملیات ضدعفونی نظارت دارند.
وی با بیان اینکه سلامت بزرگ‌ترین شاخصه توسعه و پیشرفت کشور است، گفت:‌ انسان سالم پایه اصلی پیشرفت پایدار در کشور بوده و سازمان دامپزشکی تشکیلاتی موثر در بحث سلامت افراد جامعه است.
ثقلینی اظهار داشت: سازماندهی مراکز عرضه و فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها، مراکز جمع‌آوری شیر، بسته‌بندی و تبدیل کشتارگاه‌های سنتی به صنعتی جزو برنامه‌های امسال این اداره کل بوده است.
وی در ادامه حفظ و حراست از ثروت و سرمایه دامی کشور و ارتقای سلامت بهداشت مردم را از دیگر برنامه‌های این اداره کل نام برد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۹
0
0
خوش به حال اقایی که امتیاز داکت را از سازمان گرفت. یازذه هزار ضربدر سه هزار تومان سالانه یعنی میلیاردر شدن. دامپزشکان هم بروند برای 200 تومن مسوول فنی بشوند. ضمنا آیا مسوول فنی این داکت ها معلوم هست چه کسانی هستند ؟؟
نظر شما
ادامه