کد خبر: ۲۳۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

اداره کل دامپزشکی استان مازندران از کشف یک واحد کشتارگاه سنتی دام در یکی از منازل خانگی در شهرستان بابل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، این فرد در منزل شخصی خود با فراهم نمودن وسایل و لوازم کشتار دام، سردخانه و یخچال های متعدد اقدام به خرید دام های بیمار از روستاهای اطراف می کرد.

این فرد در یکی از روستاهای بخش بندپی شرقی بابل با خرید و کشتار سنتی دام های بیمار و عرضه آن به شهروندان بابلی سلامت آنان را به خطر می انداخت.

«دکتر امید پهلوانیان» رییس اداره دامپزشکی بابل در این خصوص گفت: این فرد در منزل شخصی خود با فراهم نمودن وسایل و لوازم کشتار دام، سردخانه و یخچال های متعدد اقدام به خرید دام های بیمار از روستاهای اطراف می نمود و سپس با کشتار غیر بهداشتی، گوشت آن را بصورت غیر مجاز و در شرایط کاملاً غیر بهداشتی در شهرستان بابل و همچنین در شهرستان های مجاور توزیع می کرد.

وی در ادامه افزود: کارشناسان و بازرسین بهداشتی دامپزشکی بابل به محض اطلاع علیه فرد متخلف اعلام جرم نموده و فرد متخلف بازداشت گردید.

پهلوانیان ضمن تقدیر و تشکر از دادگستری بندپی شرقی اعلام داشت: مقدار سه هزار و 500 کیلوگرم گوشت، آلایش های خوراکی و غیر خوراکی در سردخانه این منزل مسکونی کشف و ضبط گردید. مقادیر زیادی از ادوات و آلات کشتار دام نظیر بالابر و جک نیز از مکشوفات ضبط شده در این منزل مسکونی می باشد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بابل گفت: این مقدار گوشت ضبط شده بدلیل مشکلات ارگانولپتیکی (ظاهری) و فساد فراوان غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و معدوم گردید.

وی با اعلام اینکه به دستور رئیس دادگستری فرد خاطی روانه زندان شد افزود: شهروندان بابلی می توانند گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید به مهر بهداشتی دامپزشکی و همچنین برچسب تگ روی لاشه نیز توجه داشته باشند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
خداحفظتان كند كه اين جنايتكاران را به مردم معرفي ميكنيد.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
دكتر پهلوانيان از رييس شهرستان هاي موفق و قاطع استان مازندران هستند كه با حساسيت و دقت پيگير أمور هستند /همكار
نظر شما
ادامه